×

بررسی اعسار در رویه قضایی

بررسی اعسار در رویه قضایی

بررسی اعسار در رویه قضایی

بررسی-اعسار-در-رویه-قضایی

«اعسار در رویه قضایی» عنوان کتابی به قلم توفیق عرفانی است که یازده مورد از موارد اعسار ـ عدم توانایی مالی در پرداخت دیون و تأدیه مخارج محاکمه ـ را در رویه قضایی کشور بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رویه قضایی، چکیده حقوق جاری و پالایشگاه قوانین است، زیرا به واسطه آن اراده آمیخته با عدالت دولت به زندگی اجتماعی تزریق و سلامت و نظم حقوقی تأمین می‌شود.

بررسی رویه قضایی بیان واقعیت‌هایی است که در دادگاه‌ها می‌گذرد. به همین دلیل دستگاه‌های قضایی تمامی کشورهای پیشرفته موظف به گردآوری آرای بدیع و جالب تمام محاکم‌اند. این آرا پس از ارزیابی توسط بزرگان و محققان در مجموعه‌های دوره‌ای منتشر می‌شوند.

دادرسان می‌توانند با مراجعه به این‌گونه مجموعه‌ها فواید و زیان‌های آرای گذشته را به راحتی دریابند و برای ایجاد رویه‌ای ثابت و استوار از آن الهام بگیرند.

این کتاب پیش از بیان موارد اعسار به ذکر سیر تاریخی آن می‌پردازد و سپس این موضوع را در مباحثی نظیر پرداخت دیه، صلاحیت رسیدگی در محاکم، مسوولیت عاقله و بیت‌المال، پرداخت هزینه دادرسی، پرداخت ضرر و زیان مدعی خصوصی، توقف و ورشکستگی در دعاوی بازرگانی بررسی می‌کند.

نخستین چاپ کتاب «اعسار در رویه قضایی» از سوی انتشارات جاودانه در شمارگان  هزار نسخه و بهای 80000 ریال از سوی انتشارات جاودانه منتشر شده است.

خبرگزاری کتاب ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.