×

یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 87 به تصویب نرسید

یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 87 به تصویب نرسید

یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 87 به تصویب نرسید

یک-فوریت-طرح-اصلاح-موادی-از-قانون-مالیات-بر-ارزش-افزوده-مصوب-سال-87-به-تصویب-نرسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - با یک فوریت طرح اصلاح مواد 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1387 موافقت نکردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این طرح که از سوی 39 نفر از نمایندگان تهیه و تقدیم هیات رییسه شده بود، با اشاره به این‌که بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، بر ارزش افزوده‌ی واحدهای تولیدی، کالاها و یا خدمات 5/1 درصد عوارض و بر ارزش تولیدات واحدهای آلوده کننده، یک درصد عوارض آلایندگی وضع می‌شود، لذا این نحوه‌ی توزیع عوارض بین مناطق متاثر از تقسیمات کشوری بر ساختار تقسیمات کشوری تاثیر خواهد گذاشت.

طراحان این طرح یک فوریتی یادآور شدند که در مناطقی از کشور برای برخورداری از این عوارض، محدوده و حریم شهر و روستا به شکلی غیرقابل قبول و برخلاف عرف معمول و قوانین کشوری تعریف شده است و انتشار آلودگی در محدوده‌ی تقسیماتی یک شهر، روستا و یا یک واحد تقسیماتی خلاصه نمی‌شود و بعضا دامنه‌ی انتشار آلودگی از مرزهای تقسیماتی، یک یا چند شهرستان در درون یک استان و یا حتی چند استان فراتر می‌رود.

این نمایندگان در نظر داشتند تا با ارایه‌ی این طرح و اصلاح مواد 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض آلایندگی پالایشگاه‌های نفت و گاز برای تمام واحدهای تولیدی داخل محدوده و بنگاه‌های تولیدی کوچک داخل حریم به شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان شهر و روستا اختصاص یابد. هم‌چنین در صورتی که آلایندگی واحدهای بزرگ صنعتی فراتر از محدوده‌ی یک شهرستان، در یک استان منتشر شود، عوارض آلایندگی حاصله به نسبت تاثیر بر هر شهرستان، در کارگروهی متشکل از استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و فرمانداران شهرستان‌های ذی‌ربط در همان استان توزیع شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.