×

انتقال یک زندانی ایرانی از آذربایجان

انتقال یک زندانی ایرانی از آذربایجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا گفت نخستین مرحله از تبادل زندانیان بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در سال‌ 1395، با تبادل یک زندانی در پل مرزی آستارا انجام شد

انتقال-یک-زندانی-ایرانی-از-آذربایجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: نخستین مرحله از تبادل زندانیان بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در سال‌ 1395، با تبادل یک زندانی در پل مرزی آستارا انجام شد.

احمد عبادی سفیدآب ، اظهار کرد: در راستای اجرای موافقتنامه استرداد محکومین و به‌دنبال رایزنی‌های سیاسی و قضایی که در چارچوب اراده روسا و مسئولان عالی‌رتبه دو کشور انجام شد، شاهد مبادله محکومین دو کشور در روز جاری بودیم.

وی با اشاره به استرداد 38 زندانی که در سال‌ گذشته انجام شده است، ادامه داد: امروز یک نفر تبعه ایرانی (مرد) دربند زندان‌های کشور آذربایجان به کشور بازگردانده شد تا پس از تطبیق جرم، ادامه محکومیت خود را در کشور بگذراند.

عبادی،‌ از اراده مسئولین قضایی و سیاسی جمهوری اسلامی به رفع چالش، آلام و مشکلات خانواده‌های ایرانیان دربند در سایر کشورها، به‌ویژه جمهوری آذربایجان سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به تعداد زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های آذربایجان، اتمام مبادله کلیه محکومین، زمان بیشتری را می‌طلبد.

وی درباره شرایط پذیرش این زندانیان پس از ورود به کشور اذعان کرد: افرادی که به کشور بازگردانده می شوند در راستای کنترل مسایل امنیتی، بهداشتی و مسایلی از این دست، جهت قرنطینه به اردوگاه منتقل می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، کمتر از 150 نفر از ایرانیان با محکومیت های مختلف از قبیل مواد مخدر، سرقت و ... در زندان‌های آذربایجان هستند و تلاش می‌شود زمینه‌های ورود این عزیزان به وطن در کمترین زمان ممکن محقق شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.