×

عرضه قانونی کارت هوشمند ملی 17 هزار و 200 تومان است

عرضه قانونی کارت هوشمند ملی 17 هزار و 200 تومان است

مدیرکل دفتر روابط عمومی وهمکاری های بین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت تعرفه قانونی دریافت کارت هوشمند ملی 172هزار ریال است

عرضه-قانونی-کارت-هوشمند-ملی-17-هزار-و-200-تومان-است وکیل 

مدیرکل دفتر روابط عمومی وهمکاری های بین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: تعرفه قانونی دریافت کارت هوشمند ملی 172هزار ریال است.

 سیدمجید نبوی با بیان اینکه قبل از شروع فرآیند اخذ کارت هوشمند ملی، مرحله پیش ثبت نام وجود دارد اظهارکرد: هر فرد متقاضی بایستی خودش با مراجعه به سایت www.ncr.ir نسبت به ورود اطلاعات اولیه خود برای راستی آزمایی و انتخاب دفتر پیشخوان، زمان مراجعه به آن دفتر و در انتها پرداخت تعرفه قانونی 172هزار ریال به صورت الکترونیکی درهمان سایت اقدام کند.

وی افزود: این پیش ثبت نام و انجام این مرحله توسط اشخاص دیگر غیر از فرد متقاضی صحیح نبوده و ضروری است متقاضیان برای جلوگیری از سوءاستفاده (دراختیار گذاردن رمز دوم کارت بانکی) خود برای این مرحله اقدام کنند.( بنابراین دراختیار نهادن رمز دوم بانکی به دیگران ضرورتی ندارد).
مدیرکل دفترروابط عمومی و همکاری های بین الملل ثبت احوال با اشاره به اینکه چنانچه مردم به عملکرد کارکنان دفاتر پیشخوان دولت شکایتی دارند، می توانند با مراجعه یا مکاتبه با کانون دفاتر پیشخوان دولت موضوع را اعلام تا در اسرع وقت به شکایت آنان رسیدگی شود گفت: همچنین اداره کل خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال کشور نیز با شماره 60902354 آماده پاسخگویی به مردم است.

نبوی در مورد فرآیند ثبت نام، صدور و تحویل کارت هوشمند ملی افزود: زیرساخت مناسب فراهم شده است و سازمان ثبت احوال کشور ضمن تشکر از سعه صدر مردم تقاضا دارد به اطلاعیه های منتشره از سوی سازمان ثبت احوال کشور درخصوص دریافت کارت هوشمند ملی توجه کافی کنند.

**کسانی که فاقد هرگونه کارت ملی هستند برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه کنند

وی افزود: هم اکنون حجم مراجعه مردم بیشتر از ظرفیت های پیش بینی شده برای این امر است و در اطلاعیه های منتشر شده در پورتال سازمان و سایت www.ncr.ir اعلام شده است، فقط کسانی که تاکنون هیچگونه کارتی اخذ نکرده اند برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه و لذا تعویض کارت شناسایی ملی اجباری نیست.

**کارت های شناسایی ملی (نمونه قدیم) تا پایان سال 1396 معتبر است

مدیرکل دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل تاکید کرد: برابر مصوبه شماره ه52938 ت/165528 مورخ 16 اسفند 1394هیات وزیران اعتبار کارت های شناسایی ملی (نمونه قدیم) تا پایان سال 1396 معتبر است.

نبوی همچنین در رابطه با اخذ عکس زنده از متقاضیان درمحل دفاتر پیشخوان گفت: برابر تصمیمات متخذه، به منظور جلوگیری از سوء استفاده از مدارک هویتی، کیفیت مناسب عکس، اطمینان از تطبیق اثر انگشت با عکس اخذ شده از وی و ارتباط بی واسطه سامانه دفاتر پیشخوان با مرکز داده، تهیه عکس زنده از فرد متقاضی در دفاتر پیشخوان الزامی است و موضوع داشتن آمادگی لازم در صفحه اول سایت NCR.IR تصریح شده است.

وی اعلام کرد: با عنایت به اهمیت کارت هوشمند ملی در تبادل اطلاعات و خدمات، این سازمان همواره تلاش کرده با تعامل مستمر و موثر با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سایر دستگاه های ذیربط، نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز جهت توسعه مناسب زیرساخت ها و پیشخوان ها با هدف تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان اقدام کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.