×

سارقان، 28 درصد زندانیان کشور را تشکیل می دهند

سارقان، 28 درصد زندانیان کشور را تشکیل می دهند

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مشکلات در بطن جامعه است و اگر می خواهیم آنها را بر طرف کنیم باید بدانیم چه اتفاقی افتاده و به دنبال راهکار باشیم، اظهار کرد توان گفت‌وگو در افراد، اصلی ترین عامل خشونت است زیرا ضعف مهارت کلامی در جامعه باعث تولید خشونت شده و اگر مهارت کلام آموزی را ایجاد کنیم، می توانیم خشونت را کنترل کنیم

سارقان،-28-درصد-زندانیان-کشور-را-تشکیل-می-دهند

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مشکلات در بطن جامعه است و اگر می خواهیم آنها را بر طرف کنیم باید بدانیم چه اتفاقی افتاده و به دنبال راهکار باشیم، اظهار کرد: توان گفت‌وگو در افراد، اصلی ترین عامل خشونت است زیرا ضعف مهارت کلامی در جامعه باعث تولید خشونت شده و اگر مهارت کلام آموزی را ایجاد کنیم، می توانیم خشونت را کنترل کنیم.

 یدالله موحد، صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از جرائم استان کرمان گفت: ریشه جرم در مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و هر گاه که شاهد رشد جرائم می باشیم نگرانی های زیادی برایمان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: عدد و رقم زندانیان مواد مخدر در زندان های کشور بسیار بالا است اما 28 درصد زندانیان کشور را سارقان تشکیل می دهند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مشکلات در بطن جامعه است و اگر می خواهیم آنها را بر طرف کنیم باید بدانیم چه اتفاقی افتاده و به دنبال راهکار باشیم، اظهار کرد: توان گفت‌وگو در افراد را اصلی ترین عامل خشونت است زیرا ضعف مهارت کلامی در جامعه باعث تولید خشونت شده و اگر مهارت کلام آموزی را ایجاد کنیم، می توانیم خشونت را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: پیشگیری از جرم یک بسته کامل می خواهد و اگر مدیریت شهری با رویکرد پیشگیری از جرم باشد خیلی از مسایل به دستگاه قضایی ارسال نمی شود.

موحد افزود: در سال گذشته 642 هزار پرونده به دستگاه قضایی ارسال شده است که اگر چه دارای وضعیت مطلوب تری نسبت به دیگر استان ها هستیم اما باز هم این آمار برای ما بالا می باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه سالانه 38 هزار نفر به واسطه اتهام سرقت وارد زندان‌های استان کرمان می‌شوند، بیان داشت: رشد جرایم موجب نگرانی می‌شود و باید منشاء آن را پیدا کرد و بدانیم علاج کار کجاست.

موحد افزود: اگر امروز طلاق به درخواست زوجه با کاهش 19 درصدی روبرو بوده است، نشان از توجه به این موضوع بوده است؛ بنابراین دیگر معظلات نیز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: نیاز به یک عزم همگانی و مشارکت جمعی هستیم تا حوزه جرم را کاهش دهیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.