×

چشم پوشی مصدوم از کل مبلغ دیه یک تصادف

چشم پوشی مصدوم از کل مبلغ دیه یک تصادف

عابر پیاده‌ای که در اثر بی‌احتیاطی راکب یک موتور سیکلت از ناحیه پا و لگن مصدوم شده بود، از شکایت و دریافت دیه از شخص مقصر حادثه صرف نظر کرد

چشم-پوشی-مصدوم-از-کل-مبلغ-دیه-یک-تصادف وکیل 

عابر پیاده‌ای که در اثر بی‌احتیاطی راکب یک موتور سیکلت از ناحیه پا و لگن مصدوم شده بود، از شکایت و دریافت دیه از شخص مقصر حادثه صرف نظر کرد.

 پیرمرد یزدی که در اثر بی‌احتیاطی راکب یک موتورسیکلت به شدت از ناحیه پا و لگن مصدوم شده بود، بنا به وضعیت معیشتی موتورسوار و مشکلات اقتصادی خانواده 4 نفره این مقصر حادثه از شکایت خود صرف نظر کرد و کل مبلغ دیه را به او بخشید.

«مالک» سرپرست یک خانواده 3 نفره است که در یکی از روزهای سرد زمستان سال گذشته به دلیل یخ‌زدگی و همچنین سرعت بالا قادر به کنترل موتور سیکلت خود بر روی خط عابر پیاده نشده و با تصادف ناخواسته با پیرمردی یزدی باعث مصدومیت وی می‌شود.

در ادامه با طرح شکایت از سوی مصدوم ماجرا به دلیل عدم گواهینامه و بیمه‌نامه این راکب وی با حکم قضایی روانه زندان مرکزی یزد می‌شود و پس از تشکیل و تکمیل پرونده و استعلام از دادگاه مرجع قضایی مددجو به پرداخت دیه‌ای معادل 200 میلیون ریال می‌گردد.

پس از صدور حکم با پیگیری کمیته صلح و سازش و همچنین همیاری خوب شاکی این تصادف رانندگی، مصدوم 75 ساله یزدی که تا پیش مبعث حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله شاکی پرونده بود و با نیتی خالصانه در روز این عید سعید همیار ستاد دیه شد، با گذشت از حقوق حقه خود زمینه آزادی این محکوم نیازمند را فراهم کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.