×

موضوع استاندارد در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است

موضوع استاندارد در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است

وزیر دادگستری گفت موضوع استاندارد در جامعه ما در حوزه‌های مختلف به خصوص در زمینه اندازه‌گیری، حساسیت بالایی دارد

موضوع-استاندارد-در-کشور-ما-از-اهمیت-بالایی-برخوردار-است وکیل 

وزیر دادگستری گفت: موضوع استاندارد در جامعه ما در حوزه‌های مختلف به خصوص در زمینه اندازه‌گیری، حساسیت بالایی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با استفان پاتوری، رئیس دفتر بین‌المللی اندازه‌شناسی قانونی، بر لزوم توسعه همکاری‌ها در زمینه استانداردسازی مسایل مربوط به اندازه‌گیری قانونی تاکید کرد.

وی گفت: موضوع استاندارد در جامعه ما در حوزه‌های مختلف به خصوص در زمینه اندازه‌گیری، حساسیت بالایی دارد. همچنین در سنت‌ها، تاریخ و ادبیات دینی ما موضوع رعایت اندازه، حد و حدود، حق داد و ستد و حقوق طرفین مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

وزیر دادگستری افزود: امروزه روش‌ها در اندازه‌شناسی دچار تغییرات زیادی شده و تبدیل به یک دانش پیچیده و مهم شده است. جمهوری اسلامی ایران از گذشته‌های دور به عضویت سازمان بین‌المللی اندازه‌گیری درآمده و تابع استانداردهای جهانی است.

پورمحمدی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه زمینه‌های همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی اندازه‌شناسی، گفت: ما از هر گونه تبادل اطلاعات و یافته‌های جدید در این حوزه و نیز فراهم کردن زمینه‌های آموزش کارشناسان، استقبال می‌کنیم.

در ادامه این دیدار، استفان پاتوری، رئیس دفتر بین‌المللی اندازه‌شناسی قانونی ضمن ابراز خرسندی از اینکه پس از سه سال تلاش موفق به برگزاری مراسم روز جهانی اندازه‌شناسی در جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، اظهار کرد: در طول 10 سال گذشته همه جهان تحت تاثیر تغییرات شدید به‌ویژه در حوزه الکترونیک قرار داشته که این اتفاقات روی اندازه‌گیری‌ها و تجهیزات سنجشی نیز تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: به منظور بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، نیاز به استانداردها و آموزش‌های جدید برای کاربران این حوزه داریم و اعتقاد داریم که مصرف‌کنندگان و فروشندگان چنین تجهیزاتی نیز باید مورد حمایت قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، الستی معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان ملی استاندارد و معدنی‌پور رئیس مرکز اندازه‌شناسی نیز ضمن حضور در جلسه و تشریح ابعاد مختلف بحث اندازه‌شناسی در کشور، بر لزوم توسعه همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه تاکید کردند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.