×

جوانان در آستانه ازدواج میزان مهریه را مد نظر قرار دهند

جوانان در آستانه ازدواج میزان مهریه را مد نظر قرار دهند

مدیرعامل ستاد دیه شعبه گیلان با اشاره به مهریه‌های سنگین، گفت اگر کسی می‌داند توان پرداخت مبلغ مورد تعهد را ندارد نباید بپذیرد و تا از داشتن توان مالی خود مطمئن نشده، زیر بار مهریه سنگین و بالا نرود

جوانان-در-آستانه-ازدواج-میزان-مهریه-را-مد-نظر-قرار-دهند

مدیرعامل ستاد دیه شعبه گیلان با اشاره به مهریه‌های سنگین، گفت: اگر کسی می‌داند توان پرداخت مبلغ مورد تعهد را ندارد نباید بپذیرد و تا از داشتن توان مالی خود مطمئن نشده، زیر بار مهریه سنگین و بالا نرود.

حمید کامران‌زاده  با بیان اینکه 421 محکوم مالی - غیرکلاهبرداری - در زندان‌های گیلان تحمل حبس می‌کنند، گفت: بخش زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان را محکومان مالی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: 55 زندانی ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی در زندان‌های استان گیلان به‌سر می‌برند.

کامران‌زاده با تاکید به اینکه جوانان در آستانه ازدواج میزان مهریه را مد نظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: 75 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و 42 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه زندانی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه گیلان تصریح کرد: اگر کسی می‌داند که توان پرداخت مبلغ مورد تعهد را ندارد نباید بپذیرد و تا از داشتن توان مالی خود مطمئن نشده، زیر بار مهریه سنگین و بالا نرود.

کامران‌زاده با بیان اینکه مادیات نمی‌تواند اساس و تضمین زندگی باشد، اضافه کرد: برخی از خانواده‌ها مهریه سنگین و بالا را تضمین زندگی می‌دانند، ولی در واقع همین مهریه بالا موجب طلاق و جدایی می‌شود.

کامران‌زاده یادآور شد: 593 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های گیلان به‌سر می‌برند و امید است که با همکاری و کمک افراد نیکوکار این تعداد نیز از بند اسارت آزاد شوند.

وی بیان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به افرادی گفته می‌شود که به دلیل بدهکاری ناشی از تصادف، حوادث کارگاهی، مهریه و بدهی مالی غیرکلاهبرداری در محکومیت به سر می‌برند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه گیلان گفت: آزادی زندانیانی که بدون قصد مرتکب جرمی غیرعمد شدند امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت نهادهای حمایتی و خیران برای آزادی این افراد از زندان استفاده کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.