×

تشریح اقدامات فرهنگی سازمان زندان ها در ماه رمضان

تشریح اقدامات فرهنگی سازمان زندان ها در ماه رمضان

معاون اداره کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندانهای کشور گفت زندانیان در ماه مبارک رمضان به برنامه‌های قرآنی و مذهبی فارغ از هرگونه جرمی که خارج از زندان انجام داده‌اند، اهمیت می‌دهند

تشریح-اقدامات-فرهنگی-سازمان-زندان-ها-در-ماه-رمضان

معاون اداره کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندانهای کشور گفت: زندانیان در ماه مبارک رمضان به برنامه‌های قرآنی و مذهبی فارغ از هرگونه جرمی که خارج از زندان انجام داده‌اند، اهمیت می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمحسن ربانی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی ایسنا، درباره‌ برنامه‌های سازمان زندانها در ماه مبارک رمضان، گفت: هر ساله در ماه مبارک رمضان دستورالعملی به زندانهای سراسر کشور ابلاغ می‌شود. در این ماه مبارک زندان‌های سراسر کشور برنامه‌های قرآنی را به صورت ویژه برگزار خواهند کرد، البته در تمام ماه‌های سال برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها برگزار می‌شود، اما در ماه رمضان به صورت ویژه این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

معاون اداره کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد:‌ از دیگر برنامه‌های سازمان زندان‌ها در این ماه برگزاری نماز جماعت به صورت سه گانه، سخنرانی، کلاس آموزش قرآن، روخوانی و روان خوانی و همچنین تفسیر قرآن به صورت ویژه است.

ربانی ادامه داد: سازمان زندان‌ها در طول سال برنامه‌ حفظ قرآن را برای زندانیان دارد اما در این ماه حفظ قرآن به صورت ویژه و موضوعی برگزار می‌شود و از فعالان قرآنی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در رابطه با برنامه‌ شبهای قدر در زندان‌های سراسر کشور گفت: طبق سنوات گذشته برنامه‌های شب‌های قدر توسط زندانیان برگزار خواهد شد که در این شب‌های عزیز از روحانیون و مداحانی دعوت می‌شود که در جمع زندانیان حضور یابند تا مراسم باشکوه‌تر برگزار شود.

معاون اداره کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور در رابطه با حس و حال زندانیان در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه حس و حال متفاوت زندانیان کاملا قابل رویت است. آنها اگر در گذشته و در خارج از زندان جرمی مرتکب شده باشند در این ماه تغییرات رفتاری‌شان کاملا مشهود است. افراد زندانی در این ماه مبارک به برنامه‌های مذهبی و قرانی بسیار اهمیت می‌دهند.

ربانی در پایان از برگزاری مسابقات قرآنی و تئاترهایی با محوریت مسائل قرآنی و دینی در زندان‌ها توسط زندانیان خبر داد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.