×

340 زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویر احمد چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی

340 زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویر احمد چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت 340 زندانی غیرعمد و مالی در زندان‌های این استان به سر می‌برند که نیازمند کمک خیرین هستند

340-زندانی-جرائم-غیرعمد-کهگیلویه-و-بویر-احمد-چشم-انتظار-کمک-خیرین-برای-آزادی وکیل 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: 340 زندانی غیرعمد و مالی در زندان‌های این استان به سر می‌برند که نیازمند کمک خیرین هستند.

 حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در آیین جشن گلریزان در یاسوج افزود: طی سال گذشته نیز به کمک افراد خیر و نقش ستاد دیه این استان 124 نفر از زندانیان غیرعمد در زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی بیان کرد: با تلاش و رایزنی ستاد دیه استان افزون بر دو میلیارد و 900میلیون تومان بدهی زندانیان غیرعمد این استان در سال گذشته پرداخت شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز 24 نفر از زندانیان غیرعمد این استان از بند زندان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: 340 نفر از بدهکاران استان به علت ناتوانی در پرداخت دیه، مهریه و بدهکاری‌های مالی در زندان بوده و برای آزادی از زندان چشم امید به کمک‌های خیرین دوخته‌اند.

همچنین آیت‌الله سیدشرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: جشن گلریزان و کمک به خانواده‌های فقیر، نیازمند و زندانیان جرائم غیر عمد در بند، تجلی عینی کرامت انسانی و روزنه‌ای به درگاه رحمانیت پروردگار در ماه ضیافت الهی است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان نمادی برای نفی خودبینی و خودخواهی‌های انسان در منظر و مظهر خداوند حکیم است و دستگیری از مستمندان و رهایی انسانی محصور خود نیز بهترین، ارزشمندترین و مترقی‌ترین نماد این ماه است.

ملک‌حسینی بیان کرد: انسان دربندی که به دلیل ارتکاب جرم غیرعمد و تنها برای نداشتن و فقر مالی مدت‌ها از خانواده، زن و فرزندان خود دور است در صورت طولانی شدن زمان محبوس شدنش انبوهی از کینه‌ها و عقده‌های چرکین در درون خانواده‌اش ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، از ابتدای تاسیس این ستاد تاکنون 1450 زندانی جرائم غیر عمد استان از زندان آزاد شده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.