×

کاهش 20 درصدی ورود زندان های کشور

کاهش 20 درصدی ورود زندان های کشور

رییس سازمان زندان‌ها از کاهش 20 درصدی ورودی زندان‌ها خبر داد

کاهش-20-درصدی-ورود-زندان-های-کشور وکیل 

رییس سازمان زندان‌ها از کاهش 20 درصدی ورودی زندان‌ها خبر داد.

دکتر اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با «حمایت» در واکنش به اخبار برخی سایت‌ها مبنی بر تعداد ورودی زندانی‌ها، اظهارکرد: در برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها، ورودی زندان‌ها در سال به اشتباه 14 هزار نفر ذکر شده است که این امر را تکذیب می‌کنیم؛ درواقع کاهش 20 درصدی ورودی زندان‌ها را شاهد هستیم. وی با اشاره به برگزاری 70 نمایشگاه محصولات زندانیان در سال گذشته افزود: در سال گذشته اقدامات بسیاری در جهت بهبود وضعیت زندان‌ها و زندانیان صورت گرفته است که امسال نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم.    رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه اصلاح افراد در زندان موجب توسعه سلامت و امنیت جامعه است، ادامه داد: انجام فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی فقط در زندان‌ها نیست بلکه باید در جامعه نیز ادامه یابد. وی با بیان اینکه در سال گذشته 3 هزار زندانی موفق به تولید 17 هزار اثر هنری شدند در حالی که قبلا هیچ مهارتی نداشتند، بیان کرد: 24 هزار نفر در زندان‌ها در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند. جهانگیر با بیان اینکه در حال حاضر 130 حرفه در زندان‌ها آموزش می‌دهیم، گفت: با اقداماتی که بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری و به دنبال آن دستور رییس قوه‌قضاییه انجام شد، ورودی زندان‌ها کاهش یافت و از حدود 600 هزار نفر در سال به حدود 450 هزار نفر در سال رسیده است.  وی  اظهارکرد: تلاش می‌کنیم این آمار را باز هم کاهش دهیم تا با خارج شدن زندان‌ها از تراکم جمعیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را بهتر انجام دهیم. وی در ادامه افزود: نیم درصد از زندانیان جرایم غیرعمد شامل زنان و 99/5 درصد شامل مردان می‌شود. رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، اظهارکرد: بیشترین جرایم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی است که حدود 7 هزار نفر هستند، بدهکاران دیه بیش از 2 هزار نفر  و بدهکاران مهریه نیز حدود 2 هزار نفر هستند.
وی در خصوص حبس‌زدایی و مجازات جایگزین، ادامه داد: در موضوع حبس‌زدایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین باید به تمام ظرفیت‌های قانونی و مدیریتی توجه شود. جهانگیر فرهنگ‌سازی را پیش زمینه توسعه استفاده از مجازات جایگزین زندان و حبس زدایی عنوان کرد و گفت: باید برای آگاهی جامعه در این خصوص تلاش کافی صورت گیرد تا استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان یک روش و مجازات مناسب تلقی شود.  وی  اظهارکرد: در سال گذشته نسبت به فعال‌سازی 7 اردوگاه منطقه‌ای اقدام شده است که در این سال سه مورد از آنان به بهر‌ه‌برداری رسیده و مابقی با تخصیص اعتبار به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی زندانیان با تحصیلات بالاتر از دیپلم، 21.92 درصد رشد و ابتدایی و نهضت 9.40 درصد کاهش نسبت به سال 93 داشتند که بیانگر افزایش میزان جرایم در میان این اقشار تحصیل‌کرده است.

 

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.