×

ارایه خدمات مددکاری از سوی بانوان به زنان سرپرست خانواده

ارایه خدمات مددکاری از سوی بانوان به زنان سرپرست خانواده

مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ازتاکید سیاست های جدید این نهاد انقلابی بر بهره گیری از مددکاران بانوان برای کمک به مددجویان زن سرپرست خانواده کمتر از 50 سال خبر داد

ارایه-خدمات-مددکاری-از-سوی-بانوان-به-زنان-سرپرست-خانواده وکیل 

 مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ازتاکید سیاست های جدید این نهاد انقلابی بر بهره گیری از مددکاران بانوان برای کمک به مددجویان زن سرپرست خانواده کمتر از 50 سال خبر داد.

مجید زارع فرد روزشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد:‌ ساخت مهمان‌پذیر60 تخت خوابی برای اسکان همراهان بیمارانی که از شهرستان به تهران آمدند و مکانی برای اقامت ندارند از جمله برنامه ها و فعالیت های اداره کل مددکاری کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 30 هزار و 210 متقاضی دریافت خدمت، به مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد مراجعه کننده، 77 درصد آنان خدمت دریافت کرده اند.

وی با اشاره به این که 61 درصد مراجعان به مرکز خدمات مددکاری این نهاد برای رفع مشکلات درمانی مراجعه کرده اند، افزود: بیشتر مراجعان بین سنین 22 تا 28 سال بوده اند.

زارع فرد انواع سرطان‌ها، بیماری های داخلی و مغز و اعصاب را بیشترین دلیل مراجعه به مرکز مددکاری را در سال های 93و 94 خبر داد.

 لرستان بیشترین و البرز کمترین مراجعان را به مراکز مددکاری داشتند

وی با اشاره به اینکه استان های لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه درسال های 93و 94 درآمار کل متقاضیان خدمات، صدرنشین هستند تصریح کرد: استانهای البرز، قم و یزد در هر دو سال 93و 94 جزو استانهایی بودند که کمترین مراجعه را به مرکز مددکاری کمیته امداد داشته اند.

 مردان بیشتر از زنان و شهری‌ها بیشتر از روستاییان به امداد مراجعه می کنند

زارع فرد با بیان اینکه مرکز خدمات مددکاری به عنوان مرکز پاسخگویی و نیزحلقه اتصال افراد مراجعه کننده با سازمان ها، نهادها ومراکز مختلف است افزود: طی دو سال گذشته، مردان، افراد متاهل و ساکنان شهرها بیشتر از زنان، مجردها، ساکنان روستایی و معلولین بوده است.

زارع فرد با اشاره به افزایش 45 درصدی پرداخت هزینه های بستری این مرکز به مراجعه کنندگان یادآورشد: این مرکز سال گذشته بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه بستری به مددجویان روستایی، بیماران صعب العلاج و خاص و همچنین مراجعان نیازمند از استان های محروم کشور پرداخت کرده است.

 بیش از 16 هزار خانوار حواله بلیط دریافت کردند

مدیرکل خدمات مددکاری با بیان اینکه برخی از بیمارانی که طبق تائید پزشک معالج باید به مراکز درمانی استان ها مراجعه کنند، این نهاد کمک هزینه، اتوبوس، قطار یا هواپیما برای آنان پرداخت می کند، افزود: مرکز خدمات مدکاری کمیته امداد سال گذشته برای 16 هزار و 860 خانوار حواله بلیط به مبلغ بیش از 8.5 میلیارد ریال صادر کرده که نسبت به سال93 بیش از 30 درصد رشد داشته است.

وی افزود: استان های لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه طی دوسال گذشته پرمراجعه ترین استان های کشور برای دریافت حواله بلیط بوده اند.

زارع فرد گفت: مرکزخدمات مددکاری این نهاد به افرادی که به دلیل دوری محل سکونت و بعد مسافت به استان ها اعزام می شوند، کمک هزینه در راه مانده نیز به صورت نقدی پرداخت می کند. سال گذشته این مرکزبیش از 2 میلیارد و 336 میلیون ریال کمک هزینه در راه مانده به مراجعان پرداخت کرده که نسبت به سال 93، افزایش 64درصدی داشته است.

حواله اسکان به بیش از 17 هزار نفر که برای درمان به تهران آمدند

مدیرکل خدمات مددکاری با اشاره به اینکه نوع دیگری از خدمات این مرکز اسکان موقت به افرادی که برای پیگیری امور درمانی، اداری و دیدار به تهران مراجعه و سرپناهی ندارند است، بیان کرد: سال گذشته برای بیش از 17 هزار مراجعه حواله اسکان به مبلغ بیش از سه میلیارد و 300 میلیون ریال صادرشده است که این رقم نسبت به سال گذشته آن رشد 36 درصدی داشته است.

وی افزود: استان های لرستان، کرمان و ایلام طی دو سال گذشته بیشترین دریافت کنندگان خدمت اسکان بوده اند.

 مددجویان تهرانی در صدر دریافت مساعدت های موردی کمیته امداد

زارع فرد با اشاره به پرداخت هزینه های موردی مرکزخدمات مددکاری این نهاد خاطرنشان کرد: این تسهیلات به نیازمندانی که به صورت موردی از این نهاد درخواست خدمت می کنند بصورت بلاعوض پرداخت می شود بطوری که این خدمت سال گذشته 13درصد نسبت به سال 93 رشد و تعداد افراد دریافت کننده از این تسهیلات نسبت به سال ماقبل آن 43 درصد افزایش داشته است.

سال گذشته بیش از یک میلیارد و 470 میلیون ریال تسهیلات به 650 نفر از متقاضیان پرداخت شده است. استان های تهران، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بالاترین میزان مساعدت موردی را از این مرکز دریافت کرده اند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.