×

هنوز عناوین مجرمانه در قانون زیاد است

هنوز عناوین مجرمانه در قانون زیاد است

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بر ضرورت بازنگری در قوانین تاکید و راهکارهای کاهش جمعیت کیفری را تبیین کرد و گفت هنوز عناوین مجرمانه در قانون زیاد است

هنوز-عناوین-مجرمانه-در-قانون-زیاد-است وکیل 

 رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بر ضرورت بازنگری در قوانین تاکید و راهکارهای کاهش جمعیت کیفری را تبیین کرد و گفت: هنوز عناوین مجرمانه در قانون زیاد است.

دکتر اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با میزان با تاکید بر ضرورت بازنگری در قوانین، راهکارهای کاهش جمعیت کیفری را تبیین کرد.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: متاسفانه هنوز عناوین مجرمانه در قانون زیاد است و لزوم تجدیدنظر در قانون باید در دستور کار قرار گیرد، عناوین جرایم قابل گذشت هنوز زیاد است و عناوین منجر به حبس باید کاهش یابد.

وی با تاکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، اظهارکرد: باید تغییراتی در قانون اعمال و موانع قانونی در این راستا برداشته شود.
جهانگیر اضافه کرد: زندان باید آخرین راه کار قضایی باشد و در صورت ضرورت استفاده شود.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه باید استفاده از بازداشت‌ها به حداقل برسد، گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین نیازی به حبس ندارد و می‌توان از این مجازات‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که قانون پیش بینی کرده است، استفاده کنیم.

وی با اشاره به ابزارهای قانونی، افزود: قانون پیش‌بینی کرده است، اگر کسی بدون حبس می‌تواند اصلاح شود در بحث معافیت از کیفر اجازه ندهند وارد زندان شود یا در جایی که  افراد برای سازش مهلت می‌خواهند می‌توان یک مهلت دو ماهه داد تا تحت شرایطی سازش کنند یا اینکه اگر حکمی صادر می‌شود، بتوان صدور حکم را طبق قانون 6 ماه تا 2 سال به تعویق انداخت، همچنین در جایی که فرد محکوم به زندان شده است تحت شرایطی یک سال تا 5 سال محکومیت فرد را اجرا نکنند.

وی تاکید کرد: با استفاده از ابزارهای قانونی می‌توان شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها باشیم.

جهانگیر در ادامه افزود: نگاه دوم بحث پیشگیری از وقوع جرم است، مردم نباید فکر کنند که کم شدن جرم در جامعه از وظایف پلیس و دستگاه قضایی است مردم باید در بحث صلح و سازش، ایثار و گذشت نقش پررنگ تری داشته باشند.

 رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهارکرد: باید نگاه پیشگیری از جرم را در مردم توسعه و گسترش داد و دراین رابطه فرهنگ‌سازی کنیم؛ نقش مساجد باید در جامعه پررنگ‌تر شود، باید این فرهنگسازی صورت گیرد که اگر مردم با موضوعات کوچک روبرو می‌شوند به راحتی پای افراد را به دادگاه‌ها باز نکنند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.