×

یک جاعل حرفه ای دستگیر شد

یک جاعل حرفه ای دستگیر شد

با تلاش حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح جاعل عنوان کارمند این سازمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های وی بیش از 4500 فقره کارت شناسایی جعلی سازمان قضایی نیروهای مسلح، قوه قضائیه و سایر ارگان ها به همراه مهرهای ساختگی نهادهای مختلف کشف شد

یک-جاعل-حرفه-ای-دستگیر-شد

با تلاش حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح جاعل عنوان کارمند این سازمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های وی بیش از 4500 فقره کارت شناسایی جعلی سازمان قضایی نیروهای مسلح، قوه قضائیه و سایر ارگان ها به همراه مهرهای ساختگی نهادهای مختلف کشف شد.

به گزارش ایسنا، احمد غلامی مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح در حاشیه هشتمین همایش مسئولان حفاظت و اطلاعات این سازمان با اعلام این خبر گفت: فردی با مراجعه به حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح از شخصی که در جریان یک مشاجره خیابانی خود را مأمور سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی و با دست بند مبادرت به ضرب و شتم فرزند وی نموده بود، شکایت  کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

وی افزود: با اظهارات شاکی مبنی بر این‌که این شخص پس از حضور مأموران انتظامی در محل، کارت شناسایی و حکم ماموریت سازمان قضایی نیروهای مسلح را نشان داده و در این گیرودار با برجای گذاشتن موتورسیکلت و کیف شخصی از محل گریخته، سرنخ های خوبی بدست آمد.

وی ادامه داد: با این شکایت، تحقیقات تخصصی توسط حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح آغاز و خوشبختانه هویت ضارب شناسایی شد.

غلامی با اشاره به این که این شخص هیچ رابطه استخدامی با سازمان قضایی نیروهای مسلح نداشت، افزود: بررسی سوابق این شخص نشان داد که دارای چند فقره سابقه محکومیت کیفری بوده و بارها از سوی نیروهای امنیتی تحت پیگرد قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان این‌که «این شخص به صورت باندی و حرفه ای و با چندین نام مستعار فعالیت می‌کرد»، افزود: به همین خاطر یک سری اقداماتِ اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت نهایتاً با پیگیری های حفاظت و تلاش ضابطان، محل های اختفاء متهم شناسایی و با حکم مقام قضایی دستگیر شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل و محل کار این شخص 2000 فقره کارت شناسایی جعلی سازمان قضایی نیروهای مسلح، 2500 فقره کارت شناسایی قوه‌قضائیه، سربرگ و کارت شناسایی جعلی سپاه و شهرداری، شناسنامه جعلی، حکم بازرسی و پلمب منازل خالی از سکنه، مُهرهای شعب مختلف دادگاه و دادسرای عمومی، دادسرا و دادگاه انقلاب، آگاهی، کلانتری ها و ادارات دولتی، اسناد ثبتی، شوکر، گاز اشک‌آور، دست بند و مواد روان گردان کشف شد.

بنا به گفته مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح متهم صریحا اعتراف نموده که از نام سازمان قضایی نیروهای مسلح برای کلاهبرداری، مدرک سازی و پیشبرد کارهای غیرقانونی خود و جلوگیری از دخالت مأموران نیروی انتظامی و کسب شهرت بهره برده تا جایی که در اجاره اماکن تجاری، شغلش را کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام و نشانی سازمان قضایی را در اجاره نامه قید کرده است.

غلامی اضافه کرد: متهم مُهرهای جعلی را با خرید یک دستگاه ساخت مهر، ساخته و به تنهایی به طراحی و جعل کارت سازمان قضایی نیروهای مسلح و قوه قضائیه و سایر نهادها پرداخته و با معرفی نامه جعلی قوه قضائیه کارت ها را چاپ کرده است.

وی با اشاره به این که بخشی از کارت های شناسایی و مهرها هیچ شباهتی با کارت های اصلی ندارد، تصریح کرد: هموطنان گرامی در صورت برخورد با اشخاصی که به هر نحوی قصد سوءاستفاده از عنوان سازمان قضایی نیروهای مسلح را دارند، از طریق شماره تلفن گویای 82900-021 و بخش گزارش های مردمی درگاه الکترونیکی سازمان به آدرس www.imj.ir  موضوع را گزارش نمایند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.