×

آسیب های اجتماعی امری همگانی است

آسیب های اجتماعی امری همگانی است

مدیر کل آسیب‌دیدگان وزارت کار و رفاه اجتماعی با حضور در نشست دومین دستاورد محتوایی ائتلاف ملی نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان «نماد» بیان کرد آسیب‌های اجتماعی امری همگانی است و جایگاه اجتماعی نمی‌شناسد

آسیب-های-اجتماعی-امری-همگانی-است وکیل 

مدیر کل آسیب‌دیدگان وزارت کار و رفاه اجتماعی با حضور در نشست دومین دستاورد محتوایی ائتلاف ملی نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان «نماد» بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی امری همگانی است و جایگاه اجتماعی نمی‌شناسد.

 کردونی مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی با حضور در نشست دومین دستاورد محتوایی ائتلاف ملی نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان «نماد»،‌اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی امری همگانی است و جایگاه اجتماعی نمی‌شناسد.

وی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، بیان کرد: واژه آسیب‌های اجتماعی به صورت مبحثی جدی توسط رهبر انقلاب بیان شد و این موضوع طی 9 ماه اخیر محوریت اصلی جلسات ایشان بوده است.

مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی افزود: در مقابله با آسیب‌های اجتماعی سه رویکرد وجود دارد؛ ابتدا اینکه در بحث جمع‌آوری کودکان کار و معتادان فرضیه اول این است که این اقشار باید توسط نهادهای حمایتی جمع‌آوری شوند. دیدگاه دیگر مبنی بر حل این آسیب‌ها توسط خود افراد است و دیدگاه آخر لزوم حل این آسیب‌ها از جانب نهادهای حمایتی است زیرا این اقدام جزو حقوق شهروندی افراد است و بنا بر گفته مقام معظم رهبری آسیب‌دیدگان عائله‌های ما هستند.

وی همچنین آماری از میزان سالمندان، زنان سرپرست خانوار و میزان طلاق در کشور اعلام کرد و گفت: از جمعیت 6 میلیونی سالمندان 1.5 میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند همچنین از 3 میلیون نفر از زنان سرپرست خانوار 30 تا 35 هزار نفر تحت پوشش هستند.

کردونی در رابطه با وضعیت طلاق گفت: وضعیت طلاق در ایران بر اساس آمار جهانی وضعیتی مطلوب است.

مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی همچنین در رابطه با کودک‌آزاری بیان کرد: بر اساس آمار سازمان بهزیستی و اورژانس روند کودک‌آزاری در ایران رو به افزایش است که این امر نیازمند بررسی‌های جدی است.

وی اظهار داشت: مهمترین بخش طرح نماد هدف‌گذاری در امر کودکان در فضاهای آموزشی است.

کردونی افزود: تا به حال طرح‌های آسیب‌های اجتماعی معمولاً با مشکل فقدان هماهنگی‌های افقی و عمودی بین نهادهای اجتماعی مواجه بوده است اما ائتلاف نماد برای اولین بار موجب فراگیری بین‌دستگاهی شده است که ما امیدواریم شاهد نتایج مثبتی از این طرح باشیم.

* امنیت مانند تنفس امر ضروری است

در ادامه این نشست حمیدی‌فر بر لزوم امنیت در جامعه تأکید کرد.

وی گفت: بنا بر گفته رهبری امنیت مانند هوا لازمه زندگی است که این امنیت توسط پلیس برای همه اقشار جامعه فراهم می‌شود.

حمیدی‌فر بیان کرد: آنچه مهم است آموزش واکسینه کردن دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی توسط معلمین است که گاهی به دلیل پسماندگی علوم انسانی در برابر فناوری‌های نوین از حل آسیب‌های جدید باز می‌مانیم.

مدیر کل دفتر مشاوره ناجا آماری از میزان اعتیاد و طلاق در جامعه ارائه داد و گفت: در حال حاضر یک میلیون معتاد داریم یعنی از هر 70 نفر یک نفر  دچار اعتیاد است همچنین از هر 4 ازدواج 2 مورد از آنها منجر به طلاق می‌شود.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی به شدت رو به افزایش است و لازم است با مشارکت‌های سازمانی و مردمی نسبت به کنترل و حل آن اقداماتی صورت گیرد.

حمیدی‌فر اظهار داشت: ائتلاف نماد با حضور متخصصین گوناگون با هدف پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است ولی مبحثی که مستلزم توجه ویژه است توجه به موضوع فضای مجازی است که آمار آسیب‌های ناشی از آن واقعیت نیز بیشتر شده است.

مدیر کل دفتر مشاوره ناجا همچنین گفت: امید جامعه به معلمین به عنوان اصلاح‌گران جامعه می‌باشد، بر همین اساس امروزه باید مسؤولیت‌پذیری و حساسیت در بین معلمین بیشتر شود.

وی اظهار داشت: همه افراد جامعه باید نسبت به جلوگیری و نجات دیگران از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند و هر کسی اصلاح را از خودش شروع کند تا اتفاقات مثبتی در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی صورت پذیرد.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.