×

آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (13) قانون بودجه سال 1395 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (13) قانون بودجه سال 1395 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (13) قانون بودجه سال 1395 کل کشور

آیین-نامه-اجرایی-بند-(و)-تبصره-(13)-قانون-بودجه-سال-1395-کل-کشور وکیل 

5/5/1395 هـ53318ت/52723شماره

وزارت جهادکشاورزی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت کشور

سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیأت وزیران در جلسه 1395/4/30 به پیشنهاد شماره 606412 مورخ 1395/4/19 سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (33 (قانون بودجه سال 1395 کل کشور٬ آییننامه اجرایی بند (و) تبصره (13 (قانون بودجه سال 1395 کل کشور را به شرح زیر تصویب کرد:

آییننامه اجرایی بند (و) تبصره (13 (قانون بودجه سال 1395 کل کشور

ماده1ـ در این آییننامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار میروند:

الف ـ ذینفعان مشمول: کشاورزان و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که از بانکهای عامل و صندوقهای حمایتی٬ تسهیلات بخش کشاورزی (شامل زراعت٬ باغبانی٬ پرورش دام و طیور و آبزیان٬ جنگلداری و مرتعداری) دریافت نموده و خسارت وارده به آنها در اثر حوادث غیرمترقبه٬ به تأیید کارگروه موضوع ماده (3 (این آییننامه رسیده باشد.

ب ـ حوادث غیرمترقبه: خشکسالی٬ سیل٬ برف٬ تگرگ٬ سرمازدگی٬ آتش سوزی غیرعمد٬ زلزله٬ آفات و بیماریهای همهگیر گیاهی و دامی و نظایر آن که درآمد انتظاری ناشی از فعالیت کشاورزی ذینفعان مشمول این آییننامه را با مخاطره جدی مواجه نموده است.

پ ـ بانک عامل: کلیه بانکهای دولتی و غیردولتی و مؤسسات مالی دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت نمودهاند.

ماده2ـ در سطح ملی٬ فهرست استانها و مناطقی که از سال 1394 تحت تأثیر حوادث غیرمترقبه قرار داشتهاند٬ توسط سازمان مدیریت بحران کشور تعیین و به استانداریها جهت تشکیل کارگروه موضوع ماده (3 (این آییننامه اعلام خواهد شد.

ماده3ـ در سطح منطقهای٬ تأیید خسارت وارده به ذینفعان مشمول این آییننامه٬ برعهده کارگروهی متشکل از فرمانداری شهرستان (رئیس کارگروه)٬ مدیریت جهادکشاورزی شهرستان (دبیر کارگروه)٬ نمایندگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک عامل و یا صندوقهای حمایتی در شهرستان خواهد بود.

تبصره1ـ تعیین دوره یا مدت استمهال تسهیلات سررسید شده٬ متناسب با میزان خسارت وارده٬ نوع فعالیتهای کشاورزی و میزان غرامت پرداخت شده توسط صندوق بیمه کشاورزی به ذینفعان مشمول این آییننامه٬ برعهده کارگروه موضوع ماده (3 (این آییننامه است.

تبصره2ـ آن دسته از کشاورزانی که به تشخیص کارگروه موضوع ماده (3 (این آییننامه براساس نوع فعالیت کشاورزی٬ خسارات وارده به آنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی تأمین و پرداخت شده است٬ مشمول حکم این ماده نمیشوند.

تبصره3ـ دبیر کارگروه٬ فهرست اسامی ذینفعان مشمول این آییننامه را به همراه اطلاعات مالی مربوط٬ به بانکهای عامل و صندوقهای حمایتی اعلام مینماید.

ماده4ـ بانکهای عامل موظفند پس از تأیید کارگروه مربوط٬ نسبت به امهال تسهیلات سررسید شده سال 1394 ذینفعان مشمول این آییننامه به مدت حداکثر تا سه سال اقدام نمایند و آمار هزینههای امهال مذکور را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت انعکاس به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور اعلام نمایند.

تبصره ـ بانکهای عامل موظفند ظرف دو هفته پس از ابلاغ این آییننامه٬ نسبت به ابلاغ آن به نمایندگان خود در شعب استانی و شهرستانی اقدام نمایند.

ماده5 ـ شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایهگذاری در بخش کشاورزی موظف است از طریق صندوقهای غیردولتی حمایت از بخش کشاورزی نسبت به امهال تسهیلات سررسید شده سال 1395 ذینفعان مشمول این آییننامه به مدت حداکثر تا سه سال اقدام نماید.

ماده6 ـ بار مالی مواد (4 (و (5 (این آییننامه٬ پس از اعلام بانک عامل از محل اعتبارات ماده (12 (قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور ـ مصوب1387 ـ و یا اعتبارات پیشبینی نشده تأمین میشود.

ماده7ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران٬ وزارت کشور و شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایهگذاری در بخش کشاورزی موظفند گزارش عملکرد این آییننامه را در مقاطع سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور ارایه نمایند.

معاون اول رئیس جمهور ـ اسحاق جهانگیری

منبع : روزنامه رسمی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.