×

خرید و فروش تلفن همراه بدون جعبه و فاکتور ممنوع است

خرید و فروش تلفن همراه بدون جعبه و فاکتور ممنوع است

اسدی‌زاده گفت خرید و فروش تلفن همراه بدون جعبه و فاکتور به دلیل عدم نداشتن سریال ممنوع است

خرید-و-فروش-تلفن-همراه-بدون-جعبه-و-فاکتور-ممنوع-است

 اسدی‌زاده گفت: خرید و فروش تلفن همراه بدون جعبه و فاکتور به دلیل عدم نداشتن سریال ممنوع است.

 «احمد اسدی‎زاده»  سرپرست اداره پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی استان مرکزی در نشستی با مدیر بازاریابی شرکت مخابرات استان مرکزی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی اراک و سرپرست مرکز خدمات ایرانسل در استان مرکزی به منظور بحث و تبادل نظر در زمینه کاهش پرونده‌های مربوط به سرقت و مفقودی تلفن همراه اظهار داشت: آمار سرقت و مفقودی گوشی تلفن همراه در استان مرکزی و کشور از رقم بالایی برخوردار است که مباحث مربوط به سرقت از سیستم قضایی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر استانی به منظور کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در مورد سرقت و مفقودی گوشی تلفن همراه رویه و برنامه خاص خودش را دارد، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در سطح کشور تصمیم بر این است که راهکاری واحدی برای تمام کشور اتخاذ شود.

سرپرست اداره پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: به منظور رفع این مشکل تمامی فروشگاه‌های  مرتبط با فروش گوشی تلفن همراه باید دارای دوربین باشند تا نظارت بیشتری وجود داشته باشد و اطلاعات در این بخش‌ها به عنوان بایگانی وجود داشته باشد.

اسدی‌زاه با اشاره به راهکارهای دیگر در زمینه کاهش مفقودی و سرقت تلفن‌های همراه ادامه داد: باید تمامی فروشگاه‌های عرضه تلفن همراه از خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه بدون فاکتور و جعبه خودداری نمایند تا گامی تأثیرگذار در زمینه عدم سوء استفاده از گوشی تلفن‌های همراه و مشکلات و مسائل بعدی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز باید پیام‌های پیشگیرانه را به مشترکین خود از طریق پیامک ارسال کنند و اتحادیه نیز بروشورهایی را به منظور آگاه سازی و جلوگیری از این جرایم در اختیار شهروندان و مشترکین قرار دهد.

سرپرست اداره پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: متأسفانه  مفقودی و یا سرقت گوشی تلفن‌های همراه مشکلات و مسائلی را برای افراد ایجاد می نماید که ارائه راهکارها و برنامه‌های پیشگیرانه در این حوزه باید با جدیت بیشتری انجام شود.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.