×

بررسی حذف مجازات اعدام از جرایم مواد مخدر

بررسی حذف مجازات اعدام از جرایم مواد مخدر

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی حذف اعدام از مجازات مواد مخدر در جلسه امروز (دوشنبه ) کارگروه حقوق جزای این کمیسیون خبر داد

بررسی-حذف-مجازات-اعدام-از-جرایم-مواد-مخدر

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی حذف اعدام از مجازات مواد مخدر در جلسه امروز (دوشنبه ) کارگروه حقوق جزای این کمیسیون خبر داد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح تک ماده ای حذف اعدام از مجازات مواد مخدر در مجلس گذشته نیز در دستور کار قرار داشت که به نتیجه نرسیده بود و این طرح در مجلس دهم مجددا در دستور کار کمیسیون قضایی قرار گرفت.

وی افزود:‌ در جلسه امروز کمیسیون نظر مرکز پژوهش های اسلامی قم ، مرکز پژوهش های مجلس ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه حذف اعدام از مجازات مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نکته جالب این بود که نظرات اسلامی ، فقهی ، پژوهشی و مطالعاتی و هم‌چنین نظر خود کمیسیون خیلی نزدیک به هم بود و این نشان می‌دهد که اجماع نسبی وجود دارد که مسأله اعدام در مواد مخدر یک آسیب امنیتی اجتماعی و روانی ایجاد کرده که نیازمند تجدید نظر است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بررسی کمیسیون قضایی در مورد این طرح همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: قرار شد در مورد ابعاد مختلف این مسأله مجازات هایی جایگزین اثرات حذف اعدام و آسیب های آن مطالعه جامعی صورت گیرد تا این طرح پخته شود و در صورت رای آوری در کمیسیون به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

رحیمی یادآور شد:‌در جلسه امروز موارد مختلفی مطرح شد که از جمله آن‌ها حذف کامل مجازات اعدام ازجرایم مربوط به مواد مخدر، حذف مشروط آن،  در نظر گرفتن اعدام برای جرایم سازمان یافته ، مسلحانه و بین‌المللی مواد مخدر و ... بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.