×

صدور کیفر خواست پروژه های شهر طلایی قشم و درگهان

صدور کیفر خواست پروژه های شهر طلایی قشم و درگهان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از صدور کیفرخواست دو پرونده فرودگاه قدیم قشم (شهر طلایی قشم- گلدن سیتی) و بندر درگهان توسط دستگاه قضایی خبر داد

صدور-کیفر-خواست-پروژه-های-شهر-طلایی-قشم-و-درگهان وکیل 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از صدور کیفرخواست دو پرونده فرودگاه قدیم قشم (شهر طلایی قشم- گلدن سیتی) و بندر درگهان توسط دستگاه قضایی خبر داد.

محمدرضا مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه صدور کیفرخواست دو پروژه گلدن سیتی و بندر درگهان تقریبا نهایی شده است، اظهار کرد: تنها یک نظر از مقامات قضایی باقی‌مانده و ما به همراه سرمایه گذاران سازمان بازرسی و سپاه توافقاتی را با هم انجام داده‌ایم و نظر خود را ارائه کرده‌ایم که ظاهرا این اظهارات نیز پذیرفته شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا تخلفاتی در خصوص این دو پروژه انجام شده و مسئله ای به اثبات رسیده است؟ گفت: فکر می‌کنیم که تخلفی در کار نبوده است اما به نظر می‌رسد در این خصوص کج‌سلیقگی صورت گرفته است، چرا که باید اسناد بهتر و بیشتری را جمع می‌کردند و مستند سازی را به نحو مطلوب تری انجام می‌دادند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: هرچند تصور می کنیم در این کار اقدام غلطی صورت نگرفته است اما سهم منطقه آزاد قشم منطقی نبوده و به نظر می رسد در حال حاضر این اتفاق صورت گرفته تا سهم ما منطقی شود.

مومنی با اشاره به اینکه سهم منطقه آزاد قشم در پروژه گلدن سیتی 180 میلیارد تومان نسبت به سهم قبلی افزایش پیدا کرده است، در مورد ادامه پروژه‌های بندر درگهان و گلدن سیتی خاطرنشان‌ کرد: این پروژه‌ها دست ما نیستند اما پروژه گلدن سیتی ادامه پیدا می‌کند و در مورد بندر درگهان نیز ما نظرات خود را اعلام کرده و با ادامه پروژه همراه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، در دولت قبلی تخلفاتی در مورد واگذاری و مدیریت اراضی فرودگاه قدیم قشم (گلدن سیتی) و نیز بندر درگهان صورت گرفته بود که بازداشت یکی از مسئولان وقت دولت دهم بی ارتباط با این موضوع نبود. در مورد بندر درگهان ساخت و ساز را در نواحی ساحلی شاهد بودیم که موجب نابودی این اراضی شده بود. در مورد فرودگاه نیز فروش باند فرودگاه و برج مراقبت صورت گرفته و علاوه بر این روی باند فرودگاه شهرک سازی انجام شده بود. منظور از پروژه فرودگاه قدیم قشم همان پروژه شهر طلایی (گلدن سیتی) است که روی اراضی فرودگاه قدیم قشم ایجاد می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.