×

تصویب طرح تدوین و تنقیح قوانین کشور

تصویب طرح تدوین و تنقیح قوانین کشور

تصویب طرح تدوین و تنقیح قوانین کشور

تصویب-طرح-تدوین-و-تنقیح-قوانین-کشور وکیل 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اصلاح مواد 1 و 7 قانون نحوه اجرای قانون مربوط به خدمت نیمه وقت بانوان در جلسه روز گذشته (یکشنبه) کمیسیون خبر داد و گفت: شورای نگهبان 2 ایراد به این طرح گرفته بود که این ایرادات در جلسه کمیسیون بررسی و اصلاح شد.

سیدجواد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: این طرح مربوط به خدمت نیمه وقت بانوانی است که دارای همسر یا فرزند معلول هستند، اما در این طرح میزان معلولیت مشخص نبود و این یکی از ایرادات شورای نگهبان بود که کمیسیون برای اصلاح آن، معلولیت شدید و خیلی شدید به تشخیص سازمان بهزیستی را به این قانون اضافه کرد.

وی افزود: ایراد دوم شورای نگهبان مربوط به اصل 75 یعنی بار مالی بود که کمیسیون با پرداخت کسورات خود شخص این ایراد را نیز رفع کرد.

نماینده مردم کنگاور همچنین از تصویب طرح تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور در 11 ماده خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تولید انبوه قوانین در مجلس صورت می‌گیرد بدون اینکه نیازسنجی شود یا بررسی شود که آیا این قوانین قابلیت اجرایی دارند یا نه. با تصویب این طرح، پس از این، قوانینی که قابلیت اجرایی ندارند حذف یا اصلاح می‌شوند و صرفا در جایی قانونی به تصویب می‌رسد که خلاء قانونی برای آن احساس شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.