×

لایحه ممنوعیت حمل و نگهداری سلاح سرد به ایستگاه بهارستان رسید

لایحه ممنوعیت حمل و نگهداری سلاح سرد به ایستگاه بهارستان رسید

لایحه ممنوعیت حمل، نگهداری و فروش سلاح سرد که در ادوار مختلف مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‎گرفت، سرانجام با گذشت بیش از هشت سال و پس از تصویب در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به صحن علنی مجلس می‎رود

لایحه-ممنوعیت-حمل-و-نگهداری-سلاح-سرد-به-ایستگاه-بهارستان-رسید وکیل 

 لایحه ممنوعیت حمل، نگهداری و فروش سلاح سرد که در ادوار مختلف مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‎گرفت، سرانجام با گذشت بیش از هشت سال و پس از تصویب در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به صحن علنی مجلس می‎رود.

 طرح ممنوعیت حمل سلاح‌سرد از سوی ناجا مطرح و به عنوان راه حلی برای کاهش وقوع جرایم خشن تحت عنوان لایحه ای از سوی دولت نهم به مجلس وقت ارائه شد. لایحه ای که بر اساس آن حمل، فروش و توزیع سلاح سرد ممنوع و با عاملان آن برخورد خواهد شد.
 
در ماده 617 قانون مجازات اسلامی تصریح شده «فردی که با چاقو یا هر نوع سلاحی تظاهر به قدرت نمایی کند یا در نزاع از آن استفاده کند به شش ماه تا دو سال حبس تعزیری یا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود» این ماده قانونی در راستای مبارزه با سلاح‌های سرد است، اما برخی این قانون را کافی نمی دانند، به همین دلیل لایحه ممنوعیت حمل، نگهداری و فروش سلاح سرد از سوی دولت به مجلس ارائه شد.

این لایحه که در ادوار مختلف مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‎گرفت سرانجام با گذشت بیش از هشت سال و پس از تصویب در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به صحن علنی مجلس می‎رود.
 
تصویب لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد در مجلس دهم از آن جهت حائز اهمیت است که پیش از این قانونی درمورد جرم تلقی شدن حمل سلاح سرد وجود نداشت اما با الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی، حمل سلاح سرد جرم تلقی خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در گفت‏‎وگو با خبرگزاری میزان، از تصویب لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد در کمیسسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و گفت: با الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی ممنوعیت حمل سلاح سرد در کمیسیون به تصویب رسید و به زودی در صحن مجلس مطرح می‎شود.
 
وی ادامه داد: در لایحه مذکور حمل سلاح های سردی چون قمه، شمشیر، ساطور، پنجه بوکس که در درگیری و ضرب و جرح کاربرد دارد جرم محسوب می شود و حامل به حداقل مجازات در این ماده محکوم می ‎شود.
 
وی با بیان اینکه خریداران و وارداکنندگان سلاح های مذکور هم طبق قانون محکوم می شوند، خاطرنشان کرد: وارد کردن سلاح های سرد ممنوع است و صورت ارتکاب جرم، سلاح به نفع دولت ضبط و یا معدوم می شود.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.