×

حکم قصاص قاتل معاون دادستان اصفهان اجرا شد

حکم قصاص قاتل معاون دادستان اصفهان اجرا شد

حکم قصاص قاتل معاون دادستان اصفهان اجرا شد

حکم-قصاص-قاتل-معاون-دادستان-اصفهان-اجرا-شد

حکم قصاص قاتل معاون دادستان اصفهان اجرا شد
دادستان اصفهان:
ترور قضات در اجرای عدالت خللی ایجاد نمی‌کند

حکم قصاص نفس جمشید هادیان قاتل احمدرضا تولایی معاون دادستان و رییس ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری و سرپرست دادسرای ناحیه یک عمومی و انقلاب اصفهان صبح امروز در مقابل دادسرای ناحیه یک اصفهان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دادستان اصفهان در مراسم اجرای حکم قصاص نفس قاتل شهید احمد تولایی اظهار کرد: در آیه 23 سوره احزاب خداوند می‌فرماید از مومنان بزرگ مردانی هستند که صادقانه به پای عهد و پیمان با خداوند ایستاده‌اند و از میان این مردان هستند کسانی که پیمان خود را به آخر رسانیده‌اند. شهید تولایی مصداق بارز این آیه از قرآن است.

محمدرضا حبیبی با بیان این‌که قضاوت از جمله اموری است که قاضی در ابتدای کار مراسم تحلیف به جا می‌آورد، اظهار کرد: هر قاضی در ابتدای امر قسم یاد می‌کند که همواره در راه عدالت، قسط و داد اسلامی گام بردارد و در جهت احقاق حق و رفع ظلم در چهارچوب قانون اساسی و استحکام نظام جمهوری اسلامی و رهبری تلاش کند.

دادستان اصفهان ادامه داد: شهید تولایی در طول سالیان متمادی که در سمت‌های مختلف قضایی از جمله معاون دادسرای عمومی و انقلاب و رییس ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری فعالیت می‌کرد صادقانه به مردم خدمت کرد و فردی متدین، با انگیزه، خوش برخورد و پاسخ گوی مردم بود و سرانجام در این راه بر سر عهد و پیمان خویش ایستاد و تن به خواسته‌های فراقانونی یک فرد بزه کار نداد.

وی تصریح کرد: پس از شهادت شهید تولایی و ترورهای متعدد دیگر در سطح کشور که از مسوولان قضایی دیگر استان‌ها بودند این سوال در اذهان عمومی به وجود می‌آید که چرا رسیدگی به پرونده و اجرای قصاص نفس قاتل شهید تولایی به درازا کشیده شد.

حبیبی افزود: سیر قانونی رسیدگی به پرونده‌های جنایی باید در سیستم قضایی طی شود و پرونده پس از بررسی در دادسرا و تعیین وقت در دادگاه جنایی برای متهم، طبق قانون اساسی وکیل تسخیری تعیین می‌شود و برای طی شدن این مراحل زمان زیادی صرف می‌شود و پس از طی شدن این مراحل و دفاع متهم و وکیل، پرونده به دیوان عالی برای رفع نقص ارجاع داده شده و با تنفیذ ریاست قوه قضاییه حکم اعدام برای متهم در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ترورها کوچکترین خللی در عزم و اراده قضات ایجاد نمی‌کند، بیان داشت: ترور قضات در سطح کشور خللی در اجرای عدالت ایجاد نمی‌کند و عزم آنها را برای عدل و قسط مصمم تر می‌کند.

حبیبی خطاب به کسانی که فکر می‌کنند با اقدامات تروریستی و حذف مسوولان می‌توانند به نتیجه‌ای برسند، گفت: شما اشتباه می‌کنید. باید این تفکر شهادت طلبی را حذف کنید و این اقدام محال و غیر ممکن است چراکه در اوایل انقلاب اسلامی و با ترور شخصیت‌های نظام باید این اتفاق رخ می‌داد.

دادستان اصفهان ادامه داد: مردم فهیم شهر اصفهان هوشیاری خود را حفظ کنید و فریب دشمن را نخورید چراکه پس از انتخابات فتنه‌هایی در سطح کشور رخ داد که مردم با هوشیاری با این فتنه ها برخورد کردند

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.