×

شناسایی 80 مجرم ایرانی در کشورهای خارجی

شناسایی 80 مجرم ایرانی در کشورهای خارجی

فرمانده ناجا با اشاره به شناسایی 80مجرم ایرانی در کشورهای خارجی اظهار کرد در سال‌های اخیر برخی کشورها با ایجاد گروه‌های تروریستی در راستای منافع خود اقداماتی را انجام داده‌اند، اما حالا مهار آنها از دست‌شان خارج شده است

شناسایی-80-مجرم-ایرانی-در-کشورهای-خارجی

فرمانده ناجا با اشاره به شناسایی 80مجرم ایرانی در کشورهای خارجی اظهار کرد:  در سال‌های اخیر برخی کشورها با ایجاد گروه‌های تروریستی در راستای منافع خود اقداماتی را انجام داده‌اند، اما حالا مهار آنها از دست‌شان خارج شده است. 

سردار حسین اشتری روز گذشته در هفتمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفرا و کارداران مستقر در تهران اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی با فعالیت‌های خود و برخورداری از نیروهای کارآمد و متخصص توانسته است امنیت را به خوبی  را تامین کند.ایران از ابتدای پیروزی انقلاب با مشکلات زیادی رو به رو بوده اما ضریب امنیت در کشور رو به رشد است. وی با بیان اینکه امروز با اقتدار و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی نیروهای تکفیری جرات نزدیک شدن به ایران را ندارند، اضافه کرد: گسترش روزافزون مواد مخدر و جریان های تروریستی باعث چالش در مرزها شده و ایران تلاش می کند با این تهدیدات مبارزه کند.

 کشف سالانه 5٠٠تن از مواد مخدر

کشف سالانه بیش از 5٠٠تن از انواع مواد مخدر توسط ناجا در کشور موضوع دیگری بود که فرمانده نیروی انتظامی کشور به آن اشاره کرد و افزود: ضمن کشف ٣٢٢تن انواع مواد مخدر در 6ماهه امسال در جمع آوری معتادان متجاهر نیز نقش بسزایی داشته‌ایم.

 کاهش آمار جرایم جنایی آدم ربایی و سرقت‌های مسلحانه

سردار اشتری از کاهش آمار جرائم جنایی آدم ربایی و سرقت‌های مسلحانه خبر داد و اینکه در برخورد با سارقان و جرایم خشن توسط پلیس آگاهی با کاهش چهار درصدی جرائم مواجه هستیم. همچنین پلیس فتا به خوبی توانسته خطرات این حوزه را کاهش و بیش از ٧٠درصد جرایم این حوزه را کشف کند.

 نقش ایران در تامین امنیت المپیک ریو

در ادامه وی نقش پلیس ایران در تامین امنیت مسابقات المپیک در برزیل نیز سخن گفت، اینکه پلیس کشورمان در سال‌های اخیر با افزایش تعاملات در جهان حضوری فعال داشته است. به طور مثال همزمان با برگزاری مسابقات المپیک در برزیل نیروی های لازم برای حفظ امنیت به این کشور اعزام شده‌اند. چند ماه گذشته رییس کل پلیس برزیل از ایران برای همکاری در جریان برگزاری مسابقات المپیک کمک خواست و ما هم تیم جوان و فعالی را اعزام کردیم. برای سایر مسابقات هم اگر چنین تقاضایی مطرح شود، آماده همکاری هستیم. فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه افزود: در سال‌های اخیر برخی کشورها با ایجاد گروه‌های تروریستی در راستای منافع خود اقداماتی را انجام داده‌اند، اما حالا مهار آنها از دست‌شان خارج شده است. حمایت از تروریست ها در بلند مدت هزینه های گزافی را شامل حال کشورها می‌کند، زیرا شبکه جرایم سازمان یافته فعالیت های گسترده‌ای را انجام می‌دهند و برخورد با آنها نیاز به همکاری همه جانبه دارد که یک کشور به تنهایی از عهده آن برنمی‌آید. امروزه تهدیدات جهانی شده و برای مقابله با آنها کشورها باید با هم هم‌پیمان شوند.

 شناسایی 80 مجرم فراری در خارج از کشور

سردار اشتری دیدار روز سه‌شنبه فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری را توفیقی برای فرماندهان نیروی انتظامی کشور دانست و ادامه داد: ایشان تاکیداتی داشتند که یکی از آنها بحث امنیت بود. همچنین ایشان بر تقویت کلانتری‌ها تاکید داشتند که امیدواریم بتوانیم منویات رهبری را به صورت منظم عملیاتی کرده و نتیجه را تا پایان سال اعلام کنیم. وی در خصوص موضوع اتباع بیگانه هم اظهار کرد تخلفات اتباع بیگانه به سرعت رسیدگی می‌شود و تخلفات این افراد نسبت به اتباع خودمان بیشتر نیست.

استرداد مجرمان در سال جاری نیز بخش دیگری از سخنان فرمانده نیروی انتظامی کشور را تشکیل داد. به گفته سردار اشتری امسال ٨٠نفر که جرایمی را مرتکب شده و به خارج کشور رفته بودند از طریق اینترپل شناسایی و حدود ١٧نفر از این افراد مسترد شدند و مابقی در اولین فرصت به ایران استرداد داده خواهند شد. ضمن اینکه ایران تعامل خوبی را با کشورهای دیگر در بحث استرداد دارد، جز چند کشور که با این موضوع سیاسی برخورد می‌کنند. وی از دستگیری افراد گروه‌های تروریستی که قصد حمله به کشور را داشتند خبر داد و گفت: یگان های پلیس و مرزبانی در مرزها فعال هستند و روز سه شنبه این افراد دستگیر شده و توطئه‌شان خنثی شد ضمن اینکه عده‌ای از آنها نیز به هلاکت رسیدند.

 تلاش برای ریشه‌کن کردن باندهای قاچاق انسان فرمانده ناجا قاچاق انسان را جزو جرایم سازمان یافته عنوان کرد و گفت: در ایران بسیاری از باندهایی که قاچاق انسان انجام می‌دهند شناسایی شده‌اند. سردار اشتری از تعامل با کشورهایی که قاچاق از طریق آنها صورت می‌گیرد خبر داد و ابزار امیدواری کرد که با برقراری تعاملات دو طرفه این باندهای قاچاق ریشه‌کن شود.

 شناسایی مجرمان تحت تعقیب در 30 کشور

در این نشست همچنین، سردار مسعود رضوانی رییس پلیس اینترپل ناجا از شناسایی مجرمان تحت تعقیب دستگاه قضایی در بیش از 30 کشور جهان خبر داد و با بیان اینکه پلیس بین‌الملل تلاش کرده تا از ظرفیت‌های مختلف برای ارتقای امنیت استفاده کند، بیان کرد: امروزه سرعت تحولات در محیط بین‌المللی ضرورت سرعت عمل در مقابله با جرایمی از جمله  جرایم تروریستی، پولشویی و... را بیشتر می‌کند. سردار رضوانی گفت: پلیس اینترپل ناجا در جرایمی همچون قاچاق انسان، پولشویی، جرایم تروریستی، جنایی و جرایم اینترنتی، کلاهبرداری و... با اینترپل همکاری دارد.

3هزار زندانی ایرانی در سراسر جهان داریم

معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما سه هزار تا سه هزار و 200نفر زندانی در سراسر جهان داریم، اظهار کرد: از این تعداد یک‌سوم هر ساله آزاد می‌شوند. به گفته حسن قشقاوی این میزان زندانی در مقایسه با جمعیت 6میلیونی ایرانیان در کشور جمعیت کمی است، اما حتی یک ایرانی هم برای ما زیاد است. وی بیان کرد: در حال حاضر با 75کشور دنیا یا معاضدت قضایی را اجرایی کرده‌ایم یا در حال مذاکره هستیم. در پنج کشور نیز مراحل نهایی در حال سپری شدن است و 10پیش نویس هم ارائه شده که وزارت امور خارجه آماده همکاری های قضایی با بقیه کشورها نیز هست. معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه با بیان اینکه وزارت خارجه آمادگی دارد در چارچوب قوانین نسبت به اعزام افسران همکاری کند، گفت: هیچ محدودیتی برای همکاری قضایی و پلیسی را در نظر نداریم. قشقاوی اضافه کرد: درحال حاضر قرارداد انتقال محکومان به کشورهای تایلند، هند، افغانستان، ژاپن، ترکمنستان، چین و قبرس و ... اجرایی شده است و با کشورهای قطر، عمان، لبنان، امارات، مالزی، اندونزی، تاجیکستان، فیلیپین، برزیل، ایرلند، تانزانیا و نیجریه در حال مذاکره هستیم و امیدواریم این توافقات دو جانبه با دیگر کشورها نیز انجام شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.