×

آزادی 305 زندانی غیر عمد گیلانی در 6 ماهه نخست امسال

آزادی 305 زندانی غیر عمد گیلانی در 6 ماهه نخست امسال

مدیر ستاد دیه گیلان گفت در 6 ماه سال 95 با اتکا به منابع صد در صد مردمی تعداد 305 زندانی واجد شرایط ستاد دیه در فرآیند آزادی‌ها قرار گرفته و با کمک‌های خیرین آزاد شده‌اند

آزادی-305-زندانی-غیر-عمد-گیلانی-در-6-ماهه-نخست-امسال وکیل 

مدیر ستاد دیه گیلان گفت: در 6 ماه سال 95 با اتکا به منابع صد در صد مردمی تعداد 305 زندانی واجد شرایط ستاد دیه در فرآیند آزادی‌ها قرار گرفته و با کمک‌های خیرین آزاد شده‌اند.

 حمید کامران‌زاده مبلغ کل بدهی این افراد را 397 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با همیاری شکات خصوصی و اولیاءدم متقاضی دیات 70 درصد مجموع این بدهی که رقمی بالغ بر 279 میلیارد تومان می‌شود، از سوی طلبکاران گذشت شده است.

وی همکاری خانواده‌های ندانیان را یکی از مؤلفه‌های مهم در تسریع روند آزادی برشمرد و گفت: در کنار تلاش ستاد دیه در اخذ گذشت رضایتمندانه از شاکیان و تمرکز در جمع‌آوری وجوه نقدی از سوی نیکوکاران رقمی بالغ بر 19 میلیارد تومان نیز آورده خود این مددجویان است.

مدیر ستاد دیه گیلان با تشریح عملکرد این نهاد مردمی در نیمه نخست سال جاری گفت: در 6 ماه سال 95 با اتکا به منابع صد در صد مردمی تعداد 305 زندانی واجد شرایط ستاد دیه در فرآیند آزادی‌ها قرار گرفته و با کمک‌های خیرین آزاد شده‌اند.

کامران زاده مبلغ کل بدهی این تعداد محبوس آزاد شده را بیش از 145 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: قابل توجه است با همیاری مددکاران زندان‌های این استان و برپایی جلسات متعدد از سوی کمیته صلح و سازش ستاد دیه شاکیان پرونده‌ها که اولین خیران ما هم در راستای آزادی یک زندانی به شمار می‌روند با گذشت از 52 میلیارد ریال از مجموع حقوق حقه خودشان یاری‌گر این نهاد در آزادی هر چه زودتر این افراد بودند.

وی یاد آور شد: برای آزادی این 305 محکوم تحت حمایت ستاد دیه 17 میلیارد ریال از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی و بیش از 26 میلیارد ریال نیز از طریق منابع استانی برای آزادی این مددجویان تامین شده است.

گفتنی است، هم‌اکنون 728 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان گیلان تحمل حبس می‌کنند که تعداد 57 نفر آن‌ها بابت محکومیت مربوط به دیه ناشی از حوادث کارگاهی، تصادفات رانندگی و حوادث شبه عمد زندانی هستند و 503 نفر به دلیل محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری، 114 به علت مهریه و 54 نفر هم بابت عدم توانایی در پرداخت نفقه در زندان حضور دارند.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.