×

مرگ 347 نفر در جاده های مازندران ، بابل درصدر تلفات جاده ای

مرگ 347 نفر در جاده های مازندران ، بابل درصدر تلفات جاده ای

عباسی گفت در شش ماه اول امسال تعداد 347نفر (283مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشت

مرگ-347-نفر-در-جاده-های-مازندران-،-بابل-درصدر-تلفات-جاده-ای وکیل 

عباسی گفت: در شش ماه اول امسال تعداد 347نفر (283مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشت.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهارکرد: در شش ماه اول امسال تعداد 347نفر (283مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی در دو محور درون ، برون شهری و افزایش 38 درصدی راه روستایی تصریح کرد : جاده های برون شهری با 230 مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 95 و راه روستایی با 22 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در ادامه بیان کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های بابل با 49 ، ساری و میاندرود با 47 ، و آمل با 36 مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

عابرین بیشترین قربانی تصادفات

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف 110 نفر از افراد عابر ،93 مورد موتورسوار  ، 68 مورد راننده و سرنشین و 8 مورد هم دوچرخه سوار هستند.

افزایش مصدومین تصادفات رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در شش ماه امسال، هشت هزار و 513 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشت .

 این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.