×

افزایش 65 درصدی کشفیات قاچاق در سال جاری

افزایش 65 درصدی کشفیات قاچاق در سال جاری

وزیر دادگستری از افزایش 65 درصدی کشفیات پرونده های بالای 100میلیون در سال جاری نسبت به شش ماهه سال گذشته خبر داد

افزایش-65-درصدی-کشفیات-قاچاق-در-سال-جاری

وزیر دادگستری از افزایش 65 درصدی کشفیات پرونده های بالای 100میلیون در سال جاری نسبت به شش ماهه سال گذشته خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در همایش سراسری مدیران استانی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مدیران استانی باید اولویت‌های خود را در استان‌ها مشخص کرده و طبق آن برنامه ریزی کنند.


وزیر دادگستری با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی، سیر تحولی مثبت داشته است گفت: با این وجود نیازها در این سازمان افزایش یافته است و هر هفته موضوعات مختلفی را پیرامون کسب و کار و تعزیرات در رسانه‌ها شاهدیم که همین مساله بیانگر اهمیت کار تعزیرات است و این سازمان با قضاوت عمومی مواجه است.

پورمحمدی در ادامه از رسانه‌ها خواست که با دقت بیشتری اقدام به انعکاس اخبار کنند.

وی با اشاره به تصویب مصوبه‌ای در خصوص درجه بندی تخلفات جامعه در هیئت دولت گفت: برخورد با تخلفات باید با جرم زدایی همراه باشد تا بار دستگاه قضایی کاهش یابد. دولت در این زمینه پیشنهاد داد و قوه قصاییه هم پذیرفت تا سازمان تعزیرات عهده دار رسیدگی به تخلفات باشد که این بار سنگینی به دوش تعزیرات گذاشته است.

وی در ادامه در خصوص تخلفات کسب و کار نیز گفت: در این حوزه رسیدگی به هر نوع تخلف و کم کاری با تعزیرات است که موارد تخلف نیز احصا می‌شود. البته پیچیدگی‌ها و فرآیند زمان بری که در قوه قضاییه است در نظام دادرسی تعزیرات نیست و این فرآیند کوتاه است که به نوعی مزیت سازمان محسوب می‌شود.

وزیر دادگستری افزود: در اصلاح قوانین و روش موضوع سرعت و روان بودن رسیدگی باید افزایش یابد و حفظ شود و باید برای تخلفات بهداشتی و قاچاق سریع حکم صادر شود.

وزیر دادگستری به ارجاع پرونده‌های خدماتی به سازمان تعزیرات اشاره کرد و گفت: این سازمان به جرائم خدماتی و همچنین جرائم مرتبط با خرید و فروش رسیدگی می‌کند و در این خصوص باید شفاف سازی بیشتری صورت گیرد البته مردم باید در این رابطه فعال‌تر شوند.

وی در خصوص سامانه شکایتی 135 گفت: قول ساماندهی این سامانه را داده بودیم که متاسفانه هنوز به دلایل مالی عملیاتی نشده است. دنیای الکترونیک پیشخوان نمی‌خواهد و مردم با مراجع رسمی باید ارتباط مستقیم داشته باشند. امروز 41 درصد مردم برای آمارگیری از اینترنت استفاده کرده‌اند و حتی در نقاط دور هم از این فضا استفاده کردند.
 
پورمحمدی با اشاره به اینکه دولت در مبارزه با فساد عزم جدی دارد، گفت: برای مبارزه با فسادهای بزرگ سرمایه گذاری کردیم اما خیلی قابل قبول نیست. ناگفته نماند که در حال حاضر مردم از فسادهای خرد ناراضی هستند و مردم حقوق‌های چهل میلیونی را بیشتر از فسادهای میلیاردی، فساد می‌دانند چرا که این فسادها را بیشتر حس می‌کنند.

وی افزود: در مبارزه با جرائم خرد مشکل داریم با این حال برخورد تنها راه مبارزه نیست بلکه شفاف سازی باید صورت گیرد و روزنه‌های موجود سد شود.

پورمحمدی تاکید کرد: 65 درصد کشفیات پرونده‌های بالای 100 میلیون در سال جاری نسبت به شش ماهه سال گذشته افزایش داشته است و 80 درصد کشفیات پرونده‌ها زیر 10 میلیون تومان است.

وی با اشاره به وضعیت قاچاق در مرزها گفت: در عرصه و مبادی ورود و مجاری اصلی حمل و نقل در انبارها و مراکز عمده تولید ورود جدی خواهیم داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.