×

حذف سقف سنی بیمه کشاورزان در انتظار تایید شورای نگهبان

حذف سقف سنی بیمه کشاورزان در انتظار تایید شورای نگهبان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اصلاح یکی از احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در مجلس پیرامون بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار کرد این اصلاحات که اعمال سقف سنی از این جمله است باید به شورای نگهبان ارسال شود

حذف-سقف-سنی-بیمه-کشاورزان-در-انتظار-تایید-شورای-نگهبان وکیل 

محمدرضا رستمی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اصلاح یکی از احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در مجلس پیرامون بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار کرد: این اصلاحات که اعمال سقف سنی از این جمله است باید به شورای نگهبان ارسال شود.

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در این اصلاحیه دولت مکلف شده است تمام بیمه شدگان روستایی را که به 70سالگی رسیده‌اند در صورت تقاضای آنان و برخورداری از سابقه پرداخت حق بیمه به مدت 10 سال به صندوق بازنشسته و متناسب با سنوات حق بیمه، مستمری پرداخت کند.

وی افزود: همچنین در مجلس مصوب شد که شرط سنی برای عضویت بیمه گذاران جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تعیین شود که حداکثر 50 سال است.

رستمی ادامه داد: از اشکالات وارد شده بار مالی آن بود که اکنون دیده شده است و هر زمان شورای نگهبان آن را تصویب کند و ابلاغ شود قابلیت اجرا پیدا می کند.

رستمی پیش از این به برخی چالش های پیش روی صندوق اشاره و اظهار کرده بود: مهمترین چالش ما پارامترهای بازنشستگی و عضویت هستند و باید اصلاحات پارامتریک صورت پذیرد. اکنون سقف سنی برای عضویت نداریم و ما را دچار مشکل کرده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.