×

خبر خوش برای مشمولان احتمال توقف جریمه ریالی سربازی

خبر خوش برای مشمولان احتمال توقف جریمه ریالی سربازی

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا آخرین تدابیر و تمهیدات ناجا برای برگزاری راهپیمایی اربعین را تشریح کرد

خبر-خوش-برای-مشمولان-احتمال-توقف-جریمه-ریالی-سربازی وکیل 

 سخنگو و معاون اجتماعی ناجا آخرین تدابیر و تمهیدات ناجا برای برگزاری راهپیمایی اربعین را تشریح کرد.

سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود که در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، درباره اقدامات پلیس برای اربعین اظهارکرد: قرارگاه‌های اربعین در پایانه‌های مرزی شلمچه، چزابه و مهران فعال شدند و پایش تصویری در جاده‌ها و معابر انجام می‌شود و عوامل امنیتی و انتظامی تمام تلاش خود را می‌کنند تا سفرها ایمن باشد.

وی از صدور یک میلیون و 200 هزار گذرنامه در 50 رو گذشته خبر داد و گفت: همچنین شاهد افزایش 200 درصدی خروج از کشور در یک ماهه گذشته از پایانه‌های هوایی و زمینی بودیم.

وی با بیان اینکه شرط خروج از کشور داشتن گذرنامه معتبر و ویزای معتبر عراق است، گفت: دفاتر پلیس + 10 تا ساعت 20:00 فعالیت خود را افزایش داده‌اند.

منتظرالمهدی درباره آن دسته از زائرانی که ممکن است گذرنامه و مدارک خود را در کشور عراق گم کنند گفت: این دسته از افراد می‌توانند به دفاتری که به همین منظور در شهرهای بصره، کاظمین، نجف و کربلا مستقر شده مراجعه کنند.

ممنوعیت‌های جدید در شماره‌گذاری

  سخنگوی ناجا در بخش دیگری از سخنانش از ممنوعیت شماره گذاری چندین نوع از وسایل نقلیه از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: خودروهای سنگین و نیمه سنگین دیزلی شهری دیگر شماره گذاری نخواهند شد. همچنین موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز شماره گذاری نمی‌شوند.

وی شرط شماره گذاری این وسایل را اخذ استانداردهای یورو4 و یورو6 اعلام کرد و گفت: همچنین باید فیلترهای ضد دود نیز بروی این وسایل نصب شود.

  سخنگوی ناجا همچنین ازکاهش 3 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: 73 درصد جانباختگان در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند. همچنین درصد قابل توجهی از افرادی که در شهرها جان خود را از دست داده‌اند عابر پیاده و موتورسوار بوده‌اند.

  احتمال توقف ثبت نام طرح جریمه ریالی سربازی

  منتظرالمهدی با اشاره به ثبت نام از مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن برای بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی اظهارکرد: افراد واجد شرایط بهتر است هر چه سریعتر به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند چراکه ممکن است از سال آینده دیگر این طرح اجرا نشود و تاکنون نیز هیچ تصمیمی برای اجرای آن در سال آینده اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به آمار جرایم جنایی گفت: 36 درصد از قتل‌ها به وسیله سلاح سرد انجام شده است، همچنین درصد چشمگیری از قتل‌ها نیز بدون انگیزه قبلی و ناخواسته انجام شده است.

سخنگوی ناجا افزود: جا دارد که از نمایندگان مجلس بخاطر تصویب لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد تشکر کنم. وی همچنین از تشکیل شورای عالی تحول در کلانتری‌ها خبر داد و گفت: این شورا با تدبیر فرمانده ناجا با 6 کمیته تخصصی راه اندازی شده و مرحله اول آن در 400 کلانتری اجرا شده است.

منبع : وکیل ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.