×

طلاق منشا خیلی از ناهنجاری های مختلف است

طلاق منشا خیلی از ناهنجاری های مختلف است

قائم‌مقام معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر اینکه طلاق منشأ خیلی از ناهنجاری‌های مختلف است گفت هم اکنون برنامه‌هایی در قوه قضاییه در حال انجام است که افق آن به سمت کاهش طلاق توافقی است

طلاق-منشا-خیلی-از-ناهنجاری-های-مختلف-است وکیل 

قائم‌مقام معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر اینکه طلاق منشأ خیلی از ناهنجاری‌های مختلف است گفت: هم اکنون برنامه‌هایی در قوه قضاییه در حال انجام است که افق آن به سمت کاهش طلاق توافقی است.

مهدی امیری اصفهانی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات با تاکید بر اینکه افزایش طلاق در کشور یک آسیب جدی است، گفت: اتفاقا در طول 2 سال گذشته عزم نظام از بالاترین مقامات نظام از مقام معظم رهبری، روسای 3 قوه و دستگاه‌های مختلف بر این متمرکز بوده که این روند نگران‌کننده مدیریت شده، متوقف شود و نسبت به کاهش آن اقدامات لازم شکل گیرد.

قائم مقام معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم در ادامه نسبت به معضل طلاق تصریح کرد: طلاق در عین حال که یک نهاد قانونی و شرعی برای خروج از عسر و حرج زندگی مشترک است، اما وقتی تعداد آن از حد متعارف افزایش پیدا می‌کند، تبدیل به یک نگرانی جدی جامعه می‌شود. به ویژه اینکه تحکیم خانواده یک وظیفه مبنایی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که هم در قانون اساسی و هم در مبانی شرعی، دینی و تاریخی ما مورد توجه است.

وی افزود: قوه قضاییه از باب اینکه در این فرآیند تحکیم خانواده در بعضی از مقاطع ورود دارد که از جمله آن در بحث طلاق است که تقریبا از 3 سال قبل برنامه‌هایی را منسجم و متمرکز و به شکل منظومه‌ای برای بحث تحکیم خانواده و به ویژه با رویکرد کاهش طلاق برنامه‌ریزی کرده است. هم اکنون تقریبا تمام استان‌های ما برنامه‌های جدی درباره این موضوع دارند. هماهنگی‌های موثر و مثبتی هم با دستگاه‌های مرتبط دارند. چند مرحله را در بحث تحکیم خانواده و به ویژه کنترل روند نامناسب طلاق مورد نظر قرار داده‌ایم که این مباحث از قبل از ازدواج در خلال زندگی مشترک مورد توجه قرار گرفته که هم مراکز مشاوره و هم آموزش‌های قبل از ازدواج، آموزش‌هایی که به تحکیم خانواده منتهی می‌شود را در بردارد و هم در مرحله طلاق با استفاده از ظرفیت دادگاه خانواده موضوع تقویت صلح و سازش و هم بازگشت زوجین متقاضی طلاق به زندگی مشترک و هم بعد از طلاق برای صیانت از فرزندان طلاق و همچنین زوجینی که دچار ناهنجاری‌های بیشتری نشوند مشاوره و آموزش‌هایی مورد توجه قرار گرفته است.

«امیری اصفهانی» با بیان اینکه طلاق منشا خیلی از ناهنجاری‌های مختلف است تصریح کرد: طلاق توافقی اگرچه در قانون ذکر شده، اما اگر خوب مدیریت نشود خود به یک کانون ایجاد ناهنجاری تبدیل می‌شود که هم اکنون در قوه قضاییه و با راهبری معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم تلاش جدی می‌شود که در عین رعایت احکام و التزامات قانونی تعداد طلاق‌های توافقی کاهش پیدا کند و هم اکنون برنامه‌هایی چه در حوزه مشاوره و آموزش و چه در تنظیم روابط دادرسی در قوه قضاییه در حال انجام است که افق آن به سمت کاهش طلاق توافقی است و امیدواریم این حرکت منجر به کاهش تعداد طلاق در کشور شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.