×

مجازات اعدام منحصر به باندها و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر شود

مجازات اعدام منحصر به باندها و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر شود

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر گفت که در حال حاضر چندهزار محکوم به اعدام مواد مخدر در زندان‌ها هستند و اجرای حکم آنها عوارض زیادی به دنبال دارد لذا مجازات اعدام باید منحصر به باندها و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر شود

مجازات-اعدام-منحصر-به-باندها-و-قاچاقچیان-مسلح-مواد-مخدر-شود

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر گفت که در حال حاضر چندهزار محکوم به اعدام مواد مخدر در زندان‌ها هستند و اجرای حکم آنها عوارض زیادی به دنبال دارد لذا مجازات اعدام باید منحصر به باندها و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر شود.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در محافل مرتبط با بحث مواد مخدر اعم از قوه قضائیه، مجلس، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع مطرح بود که باید نوعی بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر به خصوص در بخش مجازات اعدام داشته باشیم.

وی افزود: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر بسیار فعال بود ولی هم‌مرز بودنمان با افغانستان که مرکز تولید مواد مخدر است باعث شده که موفقیت چندانی در این زمینه نداشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به رواج مواد صنعتی اخیر، یادآور شد: در سال‌های اخیر مواد مخدر صنعتی به خصوص شیشه از خارج وارد می‌شد و یک کیلو شیشه معادل 20 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد اما اخیراً تولید شیشه به صورت آشپزخانه‌ای در کشور انجام می‌شود و همین باعث شده در بحث قاچاق شیشه،‌ هروئین و کراک در اوزان بالا پرونده‌های متعددی داشته باشیم.

وی افزود: اگر قرار باشد با همه حاملین این مواد خانمان سوز مثل ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر برخورد کنیم که مجازات حمل 30 گرم شیشه، هروئین یا کراک را اعدام پیش‌بینی کرده، تعداد قابل توجهی از کسانی که در این رابطه تحت تعقیب قرار گرفته‌اند باید اعدام شوند.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر چند هزار مجرم محکوم به اعدام در زمینه مواد مخدر در زندان‌ها هستند که احکامشان نیز قطعی شده، یادآور شد: اجرای حکم اینها عوارض زیادی برای جامعه و خانواده‌هایشان دارد و مسائل حقوق بشری متعددی را نیز برای کشور به همراه خواهد داشت. همه این مسائل دست به دست هم داد و ما را وادار کرد که نوعی بازنگری در مجازات اعدام داشته باشیم. البته قوه قضائیه هم تقریبا با اندک تفاوتی همین اعتقاد را دارد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تهیه طرحی با امضای بیش از 100 نماینده در مورد حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر، گفت: ما معتقدیم باید اعدام را منحصراً در مورد شبکه‌های بزرگ واردکننده، شبکه‌های زنجیره‌ای، عوامل اداره کننده، باندها و قاچاقچیان مسلح در نظر بگیریم و آن را اجرایی کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.