×

نظام حل و فصل اختلافات حقوقی مالکیت معنوی

نظام حل و فصل اختلافات حقوقی مالکیت معنوی

نظام حل و فصل اختلافات حقوقی مالکیت معنوی

نظام-حل-و-فصل-اختلافات-حقوقی-مالکیت-معنوی وکیل 

15 بهمن 1388 ساعت 12:55

«نظام حل و فصل اختلافات حقوقی مالکیت معنوی» در کتابی با همین عنوان به قلم لیلا رییسی منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر سه بخش دارد که در بخش نخست مفاهیمی نظیر مفهوم مالکیت معنوی، طبیعت خاص مالکیت معنوی، اسناد مهم مالکیت معنوی و تأثیر آنها بر فرآیند یکسان‌سازی حقوق مالکیت معنوی و مکانیزم های حل و فصل اختلافات بررسی می‌شوند.
 
پس از ارایه مفاهیم مقدماتی حقوق مالکیت معنوی، نوبت به مفاهیم مقدماتی مکانیزم‌های حل و فصل اختلافات مالکیت معنوی می‌رسد؛ مفاهیمی نظیر اختلافات مربوط به مالکیت معنوی، دسته‌بندی اختلافات از نظر طرفین دعوا و موضوع دعوا. این بخش برای آماده کردن ذهن خواننده برای ورود به بحث اصلی کتاب است. لذا بخش دوم کتاب به بررسی جریان هماهنگ‌سازی مکانیزم‌های مربوط به اختلافات افراد اختصاص یافته است. این مکانیزم‌ها در دو جنبه ملی و بین‌المللی بررسی می‌شوند.

با توجه به این که مهمترین مکانیزم بین‌المللی حل اختلافات مربوط به مالکیت‌های معنوی افراد، مرکز داوری و میان‌جیگری «وایپو» است، در این بخش در کنار بررسی مراجع ملی، این مرکز را نیز معرفی کرده است.

بخش سوم مکانیزم‌های بین‌المللی حل و فصل اختلافات مربوط به مالکیت‌های معنوی کشورها را واکاوی می‌کند. از آن جا که اصلی‌ترین مرجع بین‌المللی در این زمینه، مکانیزم حل اختلافات سازمان جهانی تجارت است، این بخش به بررسی این مکانیزم اختصاص می‌یابد.

نویسنده این کتاب با روش توصیفی و تحلیلی می‌کوشد شناخت لازم از هر یک از روش‌های حل اختلافات را ارایه کرده، به نقد و تحلیل آنها بپردازد.

کتاب «نظام حل و فصل اختلافات حقوقی مالکیت معنوی» در شمارگان 1000 نسخه، 380 صفحه و با بهای 55000 ریال از سوی انتشارات جاودانه منتشر شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.