×

مزاحمت اینترنتی در صدر جرائم سایبری است

مزاحمت اینترنتی در صدر جرائم سایبری است

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص مهمترین شیوه مجرمان سایبری در جرائم مالی گفت مجرمین سایبری برای سرقت‌های خود از فیشینگ، کیلاگر (گزارش‌گیر صفحه کلید) و ارسال پیامک استفاده می‌کنند که تمام این موارد در پی سهل انگاری کاربران به مجرمان فرصت سوء‌استفاده مالی را می دهد

مزاحمت-اینترنتی-در-صدر-جرائم-سایبری-است وکیل 

 رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص مهمترین شیوه مجرمان سایبری در جرائم مالی گفت: مجرمین سایبری برای سرقت‌های خود از فیشینگ، کیلاگر (گزارش‌گیر صفحه کلید) و ارسال پیامک استفاده می‌کنند که تمام این موارد در پی سهل انگاری کاربران به مجرمان فرصت سوء‌استفاده مالی را می دهد.

سرهنگ علی کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پلیس فتا در خصوص عملکرد هفت ماه سال‌جاری این پلیس تخصصی گفت: در هفت ماهه سال جاری بیشترین جرمی که اتفاق افتاده است مزاحمت اینترنتی بوده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و جرم بعدی برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی است که در رتبه دوم قرار دارد.
 
وی افزود: متاسفانه در کل جرایم اخلاقی که شامل مزاحمت اینترنتی‌، انتشار فیلم خصوصی و هتک حیثیت و نشر اکاذیب‌ می‌شود 42 درصد جرایم را تشکیل می‌دهد‌، جرایم اقتصادی که شامل برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی‌و سرقت‌و کلاهبرداری مرتبط با رایانه می‌شود 33 درصد و جرایم اجتماعی که شامل تهدید و اخاذی و دسترسی غیرمجاز است 25 درصد جرایم هفت ماهه سال جاری در استان است.
 
به گفته سرهنگ کریمی 100درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان کشف و به نتیجه می‌رسد‌.
 
رئیس پلیس فتا کرمانشاه با بیان اینکه سهل انگاری و عدم دقت کاربران باعث می‌گردد تا مجرمان سایبری حداکثر سوء‌استفاده را از آنها نمایند، گفت: به عنوان مثل در شگرد فیشینگ که طراحی صفحه‌ای شبیه صفحه اصلی است اگر کاربران کمی دقت نمایند و به جای جستجوی سایت در موتورهای جستجو خود به طور دقیق آدرس سایت را در منو بار وارد نمایند احتمال گرفتار شدن در سایت‌های فیشینگ به حداقل می‌رسد.
 
وی ادامه داد: همین عدم دقت و سهل انگاری در نرم افزارهای کیلاگر نیز مشهود است اگر کاربران در هنگام ورود اطلاعات بانکی در درگاه‌های بانکی از صفحه کلیدهای مجازی بانکی در سایت اصلی استفاده کنند کیلاگرها موفق به سرقت اطلاعات بانکی نمی‌شوند. ضمن آن‌که تغییر دوره‌ای رمز بانکی نیز در ناموفق گذاشتن سارقان اطلاعات بانکی بسیار موثر است.
 
سرهنگ کریمی در خصوص کلاهبرداری‌های پیامکی نیز گفت: کاربران نباید به این پیامک‌ها توجه کنند و به هیچ‌وجه اطلاعات بانکی خود را برای آنها ارسال یا افشاء نمایند. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در کلاهبرداری‌های پیامکی کاربر با مجرمان همراهی کرده و با رفتن در پی عابر بانک و انتخاب زبان انگلیسی کاری را که کلاهبرداران می‌خواهند انجام می‌دهند و این همان سهل انگاری و عدم دقت است که آنها را در دام مجرمان سایبری می‌اندازد.
 
رئیس پلیس فتا کرمانشاه در پایان گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری مراجعه  نمایند.

منبع : وکیل ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.