×

برخورد قانونی با ایجادکنندگان ذهنیت منفی نسبت به دستگاه قضایی

برخورد قانونی با ایجادکنندگان ذهنیت منفی نسبت به دستگاه قضایی

‌رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد که اگر فردی با شایعه‌سازی و تخریب، قصد زیر سئوال بردن مقام قضایی را داشته یا با فضاسازی سعی در ایجاد ذهنیت منفی نسبت به دستگاه قضا داشته باشد، با برخورد قانونی و قاطع مواجه خواهد شد

برخورد-قانونی-با-ایجادکنندگان-ذهنیت-منفی-نسبت-به-دستگاه-قضایی

‌رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد که اگر فردی با شایعه‌سازی و تخریب، قصد زیر سئوال بردن مقام قضایی را داشته یا با فضاسازی سعی در ایجاد ذهنیت منفی نسبت به دستگاه قضا داشته باشد، با برخورد قانونی و قاطع مواجه خواهد شد.

 علی القاصی‌مهر در حاشیه بازدید از حوزه‌های قضایی شمال استان فارس در جمع قضات و کارکنان این حوزه، گفت: از تصمیمات قانونی و قاطع همه همکاران مجموعه قضایی حمایت کرده و خواهیم کرد.

وی همچنین با بیان اینکه حجم ورودی پرونده‌ در برخی شعبه‌های کیفری بیش از 200 فقره در هر ماه است، گفت: مردم انتظار دارند پرونده‌های قضایی در کوتاه ترین زمان رسیدگی شده به نتیجه برسد و در این زمینه با مدیریت صحیح و اتخاذ تدابیر ویژه باید زمینه کاهش اطاله دادرسی فراهم شود.

القاصی یادآور شد که دادگستری استان فارس در دو سال گذشته رتبه برتر مجموعه اداری در قوه قضائیه را کسب کرده است و افزود: در راستای هدایت مجموعه دستگاه قضایی به سمت دادرسی الکترونیکی و استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی (سمپ) و نظارت سیستمی بر فرآیند رسیدگی‌ها، سال گذشته تلاش‌های گسترده‌ای انجام و موجب ارتقاء عملکرد قضایی و اداری دادگستری فارس شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی که در این استان به شکل پایلوت، گفت: بر اساس آیین دادرسی کیفری و ماده 175 این قانون، امکان استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی از قبیل دورنگار، نمابر، پست الکترونیکی، ارتباطات تصویری و صوتی برای طرح شکایت و دعوی، ارجاع پرونده، احضار متهم، ارجاع اوراق قضایی و نیابت قضایی با رعایت اصول قضایی بلامانع است.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه حرکتی پویا و قدمی رو به جلو در نظام دادرسی الکترونیک است در صورتی که پیش از تصویب این قانون، ابلاغ و اطلاع رسانی پیرامون پرونده‌های قضایی از طریق مأمور ابلاغ انجام می‌شد.

القاصی‌مهر گفت: دسترسی آسان، کاهش هزینه‌ها و تسریع در رسیدگی از فواید این طرح است. افراد می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پنج گانه خدمات الکترونیک قضایی یا واحدهای قضایی سراسر کشور نسبت به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک اقدام کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.