×

پیگیری رئیس قوه قضائیه برای استخدام اعضای شورای حل اختلاف

پیگیری رئیس قوه قضائیه برای استخدام اعضای شورای حل اختلاف

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه دریانی رییس شورای حل اختلاف استان تهران ضمن ارائه آمار دقیق عملکرد هر کدام از سرپرستان اعم از تعداد پرونده‌های ورودی مختومه به صلح و سازش و تعداد عملکرد مثبت آنان ضمن اظهار دغدغه‌های فراوان موجود در مجموعه شورای حل اختلاف استان تهران به لحاظ حجم وسیع فرایند و افزایش روزافزون مراجعان به ویژه در کلان شهر تهران از آوایی و حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمدی میانجی خواستار توجه ویژه شد

پیگیری-رئیس-قوه-قضائیه-برای-استخدام-اعضای-شورای-حل-اختلاف وکیل 

سومین جلسه سرپرستان شورای حل اختلاف کلان شهر تهران با حضور رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کل کشور و ریاست دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه دریانی رییس شورای حل اختلاف استان تهران ضمن ارائه آمار دقیق عملکرد هر کدام از سرپرستان اعم از تعداد پرونده‌های ورودی مختومه به صلح و سازش و تعداد عملکرد مثبت آنان ضمن اظهار دغدغه‌های فراوان موجود در مجموعه شورای حل اختلاف استان تهران به لحاظ حجم وسیع فرایند و افزایش روزافزون مراجعان به ویژه در کلان شهر تهران از آوایی و حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمدی میانجی خواستار توجه ویژه شد.

در ادامه حجت‌السلام و المسلمین احمدی‌میانجی رییس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور ضمن سپاس و تقدیر از کلیه همکاران و حاضرین در جلسه، شورای حل اختلاف را نهادی مردمی که باعث خیر و برکت برای مردم است، معرفی کرد و افزود: طبق اخبار و گزارشات سازمان بازرسی کل کشور 72 درصد مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف رضایتمندی داشته‌اند و 74 درصد مردم نیز بر لزوم تداوم حضور شورای حل اختلاف تأکید کرده‌اند. همین میزان رضایتمندی مسئولان قضایی از جمله ریاست محترم قوه قضاییه را بر آن داشت تا با تمهیداتی از قبیل برگزاری آزمون و جذب قضات شورا از میان اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف کل کشور گام هایی در جهت پیشرفت این نهاد کوشا بردارند.

رییس مرکز امور شوراها با تأکید بر نکات مطروحه در جلسات گذشته سرپرستان شورای حل اختلاف استان تهران، خاطر نشان کرد: استخدام کارکنان شورای حل اختلاف از اهم امور است و خوشبختانه آیت‌الله آملی لاریجانی رییس محترم قوه قضاییه پیگیر طرح هستند.

وی گفت: تشخیص و تعیین تشکیلات واحد شورای حل اختلاف جهت هر استان در سطح کشور و موافقت رییس قوه قضاییه با تأسیس تشکیلات ستادی در 10 استان از دیگر موارد مهم در حال پیگیری است. هم‌چنین حق الزحمه کارکنان طبق اعلام قبلی برای 3 ساعت 150 هزار تومان و برای 6 ساعت 300 هزار تومان پیش بینی شده است.

سیدعلیرضا آوایی رییس دادگستری کل استان تهران نیز در ادامه با تشکر از دریانی و سرپرستان محترم شوراها و دیگر همکاران که با نهایت صبر و تلاش هم در محاکم قضایی و هم در مجتمع های شورای حل اختلاف به انجام وظیفه و برداشتن بار سنگین قضایی مشغول‌اند، به درس آموزی از زندگی و سیره جانبازان و مشارکت مردمی در تشکیلات شورای حل اختلاف تأکید کرد.

رییس دادگستری استان تهران دوام و موفقیت حکومت‌ها و نظام‌ها را مردمی بودن آنها دانست و بیان کرد: حضور مردم در بدنه نظام و دستگاه قضایی کمک شایسته‌ای به امنیت ملی و رضایتمندی مردم بزرگوار دارد.

وی در همین راستا از محاکم قضایی و نیز شورای حل اختلاف خواستار خدمت گذار بهتر به مردم و تجمیع اهتمام خود در جهت افزایش رضایتمندی مردم شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.