×

نوزاد یک روزه پشت درب های بسته نهادهای متولی

نوزاد یک روزه پشت درب های بسته نهادهای متولی

ساعتی پیش نوزادی یک روزه با ضایعه نخاعی در پدیده مشهد پیدا شد که با وجود عدم دسترسی به ١٢٣و پس از اعلام این موضوع توسط ماموران به دادستانی و دستور مبنی بر انتقال نوزاد به مراکز نگهداری ویژه متاسفانه هنوز هیچ یک از نهادهای متولی این نوزاد را نپذیرفته‌اند

نوزاد-یک-روزه-پشت-درب-های-بسته-نهادهای-متولی وکیل 

 ساعتی پیش نوزادی یک روزه با ضایعه نخاعی در پدیده مشهد پیدا شد که با وجود عدم دسترسی به ١٢٣و پس از اعلام این موضوع توسط ماموران به دادستانی و دستور مبنی بر انتقال نوزاد به مراکز نگهداری ویژه متاسفانه هنوز هیچ یک از نهادهای متولی این نوزاد را نپذیرفته‌اند.

 ساعتی پیش نوزادی یک روزه با ضایعه نخاعی در پدیده مشهد پیدا شد که با وجود عدم دسترسی به ١٢٣وپس از اعلام این موضوع توسط ماموران به دادستانی و دستور مبنی بر انتقال نوزاد به مراکز نگهداری ویژه متاسفانه هنوز هیچ یک از نهادهای متولی این نوزاد را نپذیرفته‌اند.

قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی عدم پذیرش مسؤولان مرکز نگهداری نوزادان شیرخوار با وجود دستور دادستان طرقبه شاندیز و دستور معاون دادستان در امور بانوان مراتب مورد پیگیری جدی قرارگرفت.

سرپرست دادسرای ناحیه 6 افزود: عدم پذیرش نوزاد در شرایط اعلامی ودستور به انتقال آن با وسیله ای شخصی ممکن است به قیمت جان این طفل تمام شود اما نهادهای متولی از پذیرش دستورات تلفنی مقامات قضایی سرباز زده و ادعا می کنند تا زمان رسیدن دستور کتبی قاضی کشیک اقدامی نخواهند کرد.

وی افزود : این در حالی است که  بر اساس قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی هرکس شخص یا اشخاصی را در معرض خطر جانی مشاهده کند و بتواند با اقدام فوری خود یا کمک طلبیدن از دیگران یا اعلام فوری به‌مراجع یا مقامات صلاحیتدار از وقوع خطر یا تشدید نتیجه آن جلوگیری کند بدون اینکه با این اقدام خطری متوجه  خود او یا دیگران شود و با‌وجود استمداد یا دلالت اوضاع و احوال بر ضرورت کمک از اقدام به این امر خودداری نماید. به حبس  تا یک سال و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد

معاون دادستان مشهد خاطرنشان کرد: بر همین اساس مسئولان مراکز درمانی اعم از دولتی یا خصوصی که از پذیرفتن‌شخص آسیب‌دیده و اقدام به درمان او یا کمکهای اولیه امتناع نمایند به حداکثر مجازات ذکر شده محکوم می‌شوند.

 نهایتا با ورود رسانه‌ها ساعاتی بعد، این  نوزاد به مکان امنی منتقل شد.

قاضی بخشی محبی تصریح کرد: تلاش واحساس مسؤلیت مامور کلانتری شاندیزکه با ماشین شخصی نوزاد را به شیرخوارگاه در مشهد رساند و پیگیری خبرگزاری ها  جان نوزاد یک روزه را نجات داد و این همدلی جای تقدیر دارد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.