×

21عضو القاعده تسلیم نیروهای عراقی شدند

21عضو القاعده تسلیم نیروهای عراقی شدند

21عضو القاعده تسلیم نیروهای عراقی شدند

21عضو-القاعده-تسلیم-نیروهای-عراقی-شدند وکیل 

21عضو القاعده تسلیم نیروهای عراقی شدند

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که 21عضو گروه القاعده از جمله برخی از رهبران این گروه داوطلبانه خود را تسلیم نیروهای عراقی کردند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال "محمد العسکری "، سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که 21 عضو القاعده از جمله برخی از رهبران این گروه امروز به صورت جمعی و داوطلبانه خود را تسلیم نیروهای عراقی کردند.
وی افزود: این افراد در "الشرقاط " واقع در شمال بغداد خود را تسلیم کردند و در میان این 21 نفر برخی از رهبران برجسته القاعده نیز دیده می‌شوند که فعلا نمی‌توانیم نام آنها را اعلام کنیم.
وی تاکید کرد که این اقدام اعضای القاعده به دنبال بهبود وضعیت امنیتی در این مناطق و ترس رهبران القاعده از دستگیری انجام شده است.
وی همچنین گفت: نمی‌توان کسانی که دستگیر می‌شوند و کسانی که خود را تسلیم می‌کنند، به یک چشم دید، اما دستگاه قضایی کار خود را انجام خواهد داد.
شهر "الشرقاط " در استان "صلاح‌الدین " در 300 کیلومتری شمال بغداد واقع شده است و پیش از این شاهد اعمال خشونت آمیز زیادی بود و یکی از پایگاههای مهم القاعده به شمار می‌رفت.
تسلیم شدن اعضای القاعده در حالی است که یک روز از تهدید "ابوعمر البغدادی " رهبر القاعده عراق برای انجام حملاتی در زمان برگزاری انتخابات عراق می ‌گذرد.
البغدادی این انتخابات را غیرقانونی اعلام کرده و تهدید کرده بود که با همه روش‌ها از جمله راه حل نظامی در برگزاری این انتخابات اخلال ایجاد می‌کند.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.