×

محمد جواد لاریجانی مواضع تهران در زمینه حقوق بشر را تشریح کرد

محمد جواد لاریجانی مواضع تهران در زمینه حقوق بشر را تشریح کرد

محمد جواد لاریجانی مواضع تهران در زمینه حقوق بشر را تشریح کرد

محمد-جواد-لاریجانی-مواضع-تهران-در-زمینه-حقوق-بشر-را-تشریح-کرد

محمد جواد لاریجانی مواضع تهران در زمینه حقوق بشر را تشریح کرد
تهران - دبیرستاد حقوق بشر ایران در دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مواضع اصولی ، مبانی اسلامی و انسانی جمهوری اسلامی در عرصه حقوق بشر و کرامت انسانی را تشریح کرد.
 
به گزارش ایرنا، "محمد جواد لاریجانی" و هیات همراه که به منظور ارائه گزارش جمهوری اسلامی ایران در قالب سازوکار "بررسی دوره ای جهانی" شورای حقوق بشر در ژنو بسر می برند، در دیدار روز جمعه با خانم"پیلای"، تلاش مستمر نهادهای متولی حمایت و ارتقاء و نظارت بر رعایت حقوق بشر در سطح ملی ، پیشگامی و مشارکت موثر و مبتکرانه ایران در فرایند هنجارسازی و معیارگذاری در عرصه های بین المللی، جنبش عدم تعهد و سازمان کنفراس اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار لاریجانی با مروری بر نقض گسترده حقوق بشر در دوران ستمشاهی که با سکوت بین المللی مجامع و مدافعین حقوق بشری غرب علیه شهروندان ایرانی اعمال می شد، گفت : با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام مردمسالاری و برخواسته از اراده سیاسی مردم مسلمان جایگزین رژیم شاهنشاهی شده و با به دست گرفتن زمام امور ،فرایند دمکراتیک در شؤن سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در قالب جمهوری اسلامی آغاز شد.

وی افزود: امروز در آغاز چهارمین دهه از عمر انقلاب اسلامی ما شاهد به ثمر نشستن و نهادینه شدن بزرگترین دستاورد انقلاب یعنی مردمسالاری دینی هستیم.
لاریجانی با اشاره به اینکه حقوق بشر یک پروژه تمام شده نیست، افزود: حقوق بشر یک فرایند مستمر است که وجوه مختلف آن بر حسب مقتضیات بومی و ویژگی های فرهنگی، دینی و تاریخی هر کشور شکوفا می شود.

وی با اشاره به ایجاد مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد در تهران ، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ادامه و تقویت همکاری های فنی با این دفتر خبر داد.
خانم "پیلای" نیز با قدردانی از نقش و مشارکت موثر جمهوری اسلامی ایران در مباحث و تحولات بین المللی حقوق بشری و تاکید بر ضرورت پایبندی کشورها به تعهدات برخاسته از معاهدات حقوق بشری و اهمیت حق آزادی بیان ، به تشریح وظایف نظارتی دفتر کمسیر عالی پرداخت.

وی افزود: ما مایلیم تا قضاوتها و نظرات خود را با ارزیابی های واقع بینانه از شرایط کشورها اعلام نماییم و بدین منظور از همکاری بیشتر جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش یک هیات مشورتی برای برگزاری یک کارگاه مشترک آموزشی با قضات ایرانی استقبال می کنیم.

خانم"پیلای" با اشاره به پذیرش اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون حقوق کودک از سوی ایران ، خواستار بازنگری در خصوص صدور و اجرای برخی از احکام قضایی در این خصوص گردید.
لاریجانی با استقبال از توسعه همکاری های فنی و مشورتی با دفتر کمسیر عالی از طریق برگزاری همایش های مشترک در بخش قضایی، بار دیگر بر عزم و اهتمام مسئولین جمهوری اسلامی در حمایت و ارتقاء حقوق بشر و شفافیت در نظام مردم سالاری دینی تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد ، اکنون که فردی از افریقای جنوبی در مسند کمیسر عالی قرار گرفته که مظالم رژیم آپارتاید مورد حمایت غرب را تجربه نموده ، بتواند نقش موثرتری در شناسایی ترفندها و جلوگیری از بهره گیری سیاسی مدعیان غربی که با مستمسک قرار دادن حقوق بشر و تحمیل و تعمیم ارزشها و معیارهای خود در پی اعمال فشار بر کشورهای مستقل و آزاده هستند، ایفاء نماید.

در این دیدار خانم"الیا" رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه چند عنوان از انتشارات مجلس شامل مصوبات حقوق بشر به کمیسر عالی حقوق بشر ، از خانم پیلای برای بازدید از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

تاکنون گزارش 34 کشور عضو سازمان ملل در قالب "سازوکار" دوره ای جهانی شورای حقوق بشر مورد بررسی قرار گرفته و گزارش جمهوری اسلامی ایران نیز همراه با گزارش 15 کشور دیگر در جریان هفتمین دوره کارگروه مربوط روز دوشنبه آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.