×

قاضی‌پور بودجه 92 تغییر قانون است

قاضی‌پور بودجه 92 تغییر قانون است

قاضی‌پور بودجه 92 تغییر قانون است

قاضی‌پور-بودجه-92-تغییر-قانون-است وکیل 

قاضی‌پور: بودجه 92 تغییر قانون است
نماینده ارومیه در مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه با بیان اینکه دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان اعتباری در نظر نگرفته است، گفت:رئیس جمهور خلاف قانون عمل کرده و دستگاه های نیز نسبت به اقدام وی بی تفاوت هستند. تا کی می خواهیم مقابل بی قانونی سکوت کنیم؟ در کشوری که رهبری مقید به قانون است رئیس جمهور بی قانونی می کند و 3 سال است که لایحه بودجه را به موقع تحویل نمی دهد.
به گزارش مهر، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه اظهار داشت: ما مخالف بودجه کشور نیستیم. رئیس جمهور خلاف قانون عمل کرده و دستگاه های نیز نسبت به اقدام وی بی تفاوت هستند. تا کی می خواهیم مقابل بی قانونی سکوت کنیم؟ در کشوری که رهبری مقید به قانون است رئیس جمهور بی قانونی می کند و 3 سال است که لایحه بودجه را به موقع تحویل نمی دهد.
وی اظهار داشت: کشور ما در نرخ تورم جزء کشورهای رده بالاست و در بحث اشتغال دارای اشکالاتی هستیم و نیاز بود که رئیس جمهور در مجلس حضور می بافت تا در خصوص این فروپاشی اقتصادی جواب می داد.
قاضی پور با بیان اینکه این لایحه، لایحه بودجه نیست بلکه تغییر قانون است گفت: تغییر تعدادی از قوانین دائمی در اصل 52، 44 و 53، سند چشم انداز و سایر قوانین نشان می دهد که به جای بودجه اصلاح قانون صورت گرفته است.
نماینده ارومیه با اشاره به برخی احکام صادر شده و لغو احکام گذشته گفت: دولت در بخش صنعت و معدن بودجه کافی را در نظر نگرفته است. همچنین در بخش مخابرات نیز اعتباری صورت نگرفته که این بخش می تواند برای کشور درآمدزا باشد.
وی با انتقاد از عدم تخصیص بودجه کافی به بخش دارو، گفت: افزایش حقوق حقوق بگیران باید متناسب با تورم باشد و تورم در سال 91، 31 درصد بود.
وی گفت: دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان اعتباری در نظر نگرفته است و ما چرا می خواهیم با کارگران اینطور برخورد کرده و دولت را به چالش بکشیم.
قاضی پور خاطر نشان کرد: ما باید به این لایحه غیر بودجه ای رای ندهیم تا دولت متنبه شود.
نماینده ارومیه با انتقاد از عدم اختصاص بودجه کافی به افراد تحت پوشش گفت: بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی هستند.
وی همچنین اظهار داشت: ما هر روز کلنگی به زمین می زنیم اما اعتباری برای آن در نظر نگرفته ایم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.