×

تفسیر اصولی قانون مدنی

تفسیر اصولی قانون مدنی

نویسنده در کتاب «تفسیر اصولی قانون مدنی» در صدد نگاهی نو به تفاسیر قانون مدنی است و کوشیده ضمن جمع آوری و بیان تفاسیر بزرگان حقوق کشور از مواد قانونی، جایگاه و وزن تفاسیر صورت گرفته را بر اساس اصول استنباط احکام اسلامی روشن سازد

تفسیر-اصولی-قانون-مدنی

 نویسنده در کتاب «تفسیر اصولی قانون مدنی» در صدد نگاهی نو به تفاسیر قانون مدنی است و کوشیده ضمن جمع آوری و بیان تفاسیر بزرگان حقوق کشور از مواد قانونی، جایگاه و وزن تفاسیر صورت گرفته را بر اساس اصول استنباط احکام اسلامی روشن سازد.

 کتاب "تفسیر اصولی قانون مدنی" اینک در دسترس محققین و علاقمندان حقوق مدنی و اصول قرار گرفته است. این اثر که در صدد نگاهی نو به تفاسیر قانون مدنی است، کوشیده است، ضمن جمع آوری و بیان تفاسیر بزرگان حقوق کشور از مواد قانونی، جایگاه و وزن تفاسیر صورت گرفته را بر اساس اصول استنباط احکام اسلامی روشن سازد.

 در این اثر، ضمن  روشن شدن مبنای اصولی تفسیر هر کدام از حقوقدانان بزرگ، در موارد اختلاف تفسیر،  دیدگاه منطبق بر موازین اصول استنباط اسلامی بیان شده است .

این اثر، ضمناً حاوی ویژگی های  زیر است :

1_مهمترین تفاسیر حقوقدانان بزرگ کشور از مواد قانونی را بیان کرده است.

2_نشان دهنده نحوه کاربرد اصول استنباط در فهم متون قانونی است.

3 _ میزان انطباق اصول استنباط ئاسلامی با ابزارهای استنباطی نظام حقوقی روز را آشکار می کند.

4_روشی برای درک عملی اصول استنباط اسلامی است.

این اثر 800 صفحه ای که تالیف دکتر سعید بیگدلی، با همکاری سید مجتبی حسینی الموسوی است، به همت انتشارات مهرسا به زیور چاپ آراسته شده که در پی، صفحات نخستین کتاب، جهت آشنایی آمده است.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.