×

وزیر دادگستری بیشترین سوالات ایرانیان خارج از کشور حقوقی و قضایی است

وزیر دادگستری بیشترین سوالات ایرانیان خارج از کشور حقوقی و قضایی است

وزیر دادگستری بیشترین سوالات ایرانیان خارج از کشور حقوقی و قضایی است

وزیر-دادگستری-بیشترین-سوالات-ایرانیان-خارج-از-کشور-حقوقی-و-قضایی-است

وزیر دادگستری گره گشایی از مسائل ایرانیان خارج از کشور را به منزله صدورانقلاب به ایرانیان مقیم خارج بر شمرد و گفت: تاکنون بیشترین سوالات شهروندان ایرانی مقیم خارج حقوقی و فضایی بوده است.

"مرتضی بختیاری " روز شنبه در نشست هم اندیشی کار گروه حقوقی وقضایی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور که در محل سالن کنفرانس وزارت دادگستری برگزار شد ،با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال 1376 مبنی بر گره گشایی از مسائل ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت : با توجه به این فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید در حوزه ربط مشکلات ایرانیان مقیم خارج از کشور گام های قوی برداشته شود.
وی افزود: ‌دردولت نهم تصمیم گرفته شد به صورت ویژه این مسئله و سیاستی که رهبرانقلاب ابلاغ فرموده بودند، پیگیری شود و بر این اساس تمام تلاش های دولت های گذشته در قالب تشکیل شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور تجلی یافت.

بختیاری اضافه کرد: این شورا دارای شش کار گروه است که کار گروه حقوقی وقضایی بیشترین مراجعات ایرانیان خارج از کشور را به خود اختصاص داده است.
رییس کار گروه حقوقی و قضایی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در ادامه با اشاره به بازدید ایرانیان خارج از کشور از سایت دادگستری استان تهران در سال 88 گفت : در سال گذشته حدود 879 هزار بازدید از این سایت شد که 98هزارمورد از انگلستان، 15 هزارمورد از آلمان، 7 هزار و پانصد بازدید از آمریکا ،و سه هزار و972 بازدید نیز از کشور فرانسه بوده است.
بختیاری همچنین با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و804 هزاربازدید از سوی ایرانیان خارج از کشور از سایت قوانین شد اظهار داشت :‌از این تعداد 37 هزار بازدید از انگلستان، 43 هزاربازید از آمریکا و15 هزار بازدید از آلمان بوده است.

وزیر دادگستری درادامه تعداد بازدیدهای صورت گرفته از سایت قضاوت را در سال گذشته حدود یک میلیون و982 هزار مورد بیان کرد و گفت :‌از این تعداد 432هزار مورد مربوط به ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا هشتاد ، یک هزارمورد از کشورهای اروپایی و 15 هزار مورد از سوی کشورهای آسیایی و اقیانوسیه صورت گرفته است.
وی تعداد نامه های الکترونیکی ارسال شده به دادگستری کل استان تهران در سال گذشته را 300 هزار نامه عنوان کرد و افزود :‌ از این تعداد 152 هزار نامه از خارج از کشور که اکثرا سوالات حقوقی بود ارسال شده است .

وزیر دادگستری با بیان اینکه " کار گروه حقوقی و قضایی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور به صورت رسمی شکل گرفته است " ابراز امیدواری کرد : با کمک دستگاه قضایی مشکلات ایرانیان خارج از کشور را بیش از گذشته رفع شود.

وی همچنین تاکید کرد :‌ بطور حتم باید یک سازماندهی خوب در این کار گروه ایجاد شود تا علاوه بر دسترسی آسان جواب دهی ها متقن ،‌شفاف و مستند باشد.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.