×

پیام قانون آزادی ، عدالت و انصاف است

پیام قانون آزادی ، عدالت و انصاف است

سیدمحمد هاشمی گفت در زمینه حقوق شهروندی ساماندهی، تبیین و اجرای معیارهای اساسی امر بسیار مهمی است که جهاد دانشگاهی با برگزاری این همایش گام مهمی در این راستا برداشته است

پیام-قانون-آزادی-،-عدالت-و-انصاف-است وکیل 

سیدمحمد هاشمی گفت: در زمینه حقوق شهروندی ساماندهی، تبیین و اجرای معیارهای اساسی امر بسیار مهمی است که جهاد دانشگاهی با برگزاری این همایش گام مهمی در این راستا برداشته است.

 سیدمحمد هاشمی استاد حقوق اساسی در همایش تبیین حقوق شهروندی که به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد، با انتقاد از اینکه واژه «شهروند» ریشه اشرافی‌گری دارد گفت: عنوانی که برای حقوق شهروندی قائل هستیم، مبتنی بر 4 اصل اساسی است.

وی تصریح کرد: اصول بنیادی که زیرساخت حقوق بشر بوده و اثر بسیار مهمی است، در اصل دوم قانون اساسی کشور زینت بخش شده است.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه اصل برابری و برادری در تبیین حقوق یکسان امر بسیار مهمی است، بیان کرد: قانون در هر زمینه ای لازم است. پیام قانون آزادی، عدالت و انصاف بوده و این 3 اصل زمینه ساز قانونگذاری هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به آیه « ... لیقوم الناس بالقسط ... » گفت: این آیه اشاره مستقیم به دموکراسی دارد و صاحبان فکر و اندیشه باید قرآن را مطالعه کنند و از سازماندهی اجرایی حقوق حقوق شهروندی غافل نباشند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در موضع قضایی است نباید جناح گیری سیاسی کند، همچنین مواضع سیاسی باید در امر قضا کنار گذاشته شوند.

هاشمی با قدردانی از جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در برگزاری همایش تبیین حقوق شهروندی، گفت: نباید حضور در این همایش ها به صورت نمایشی باشد؛ چرا که فرصت مناسبی برای کسب اندیشه به وجود آمده است که می توان از ظرفیت آن استفاده کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.