×

رییس سازمان زندان‌ها آیین نامه مرخصی‌ها‌ به زودی به تصویب نهایی رییس قوه قضائیه خواهد رسید

رییس سازمان زندان‌ها آیین نامه مرخصی‌ها‌ به زودی به تصویب نهایی رییس قوه قضائیه خواهد رسید

رییس سازمان زندان‌ها آیین نامه مرخصی‌ها‌ به زودی به تصویب نهایی رییس قوه قضائیه خواهد رسید

رییس-سازمان-زندان‌ها-آیین-نامه-مرخصی‌ها‌-به-زودی-به-تصویب-نهایی-رییس-قوه-قضائیه-خواهد-رسید وکیل 

رییس سازمان زندان‌ها:  سی درصد زندانیان تحت قرار هستند

آیین نامه مرخصی‌ها‌ به زودی به تصویب نهایی رییس قوه قضائیه خواهد رسید

رییس سازمان زندان‌ها از نهایی شدن آیین نامه مرخصی‌ها خبر داد و اعلام کرد: یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه بودیم بحث نحوه اعطای مرخصی و انتقاداتی در خصوص آن بود که سعی کردیم از همان روزهای اولیه در جهت هدفمند و ضابطه‌مند کردن آنها برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیلی در دومین نشست سال جاری خود با مدیران کل زندان‌های سراسر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تشریح چگونگی نحوه تنظیم آیین نامه مرخصی زندانیان و کسب نظر مسئولان قضایی و زندان‌های سراسر کشور گفت: پیش نویس آیین نامه در هفت جلسه مشورتی مسئولان عالی قضایی با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی مورد بررسی دقیق قرار گرفت. بررسی‌های پایان یافته و به زودی به تصویب نهایی ریاست قوه قضائیه خواهد رسید.

رییس سازمان زندان‌ها گفت: یکی از چالش‌های دیگر در زندان‌ها وجود زندانیان تحت قرار است که سی درصد زندانیان را تشکیل می‌دهند. باید با تلاش مضاعف و جدیت و پیگیری مستمر از طریق مقامات قضایی نسبت به تعیین تکلیف آنان اقدام شود.

وی گفت: توجه به حفظ منابع انسانی که بیشترین و ارزشمندترین سرمایه سازمان محسوب می‌شوند، ضروری است کارکنان خدوم،‌ پرتلاش، زحمتکش و بی‌ادعای سازمان زندان‌ها سرمایه گرانقدری هستند که برای ارتقای وضعیت آنها برنامه‌ریزی ویژه‌ایی می‌طلبد.

اسماعیلی با اشاره به نامگذاری سال 89 به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف افزود: وظیفه همه ما از حیث شرعی و قانونی این است که با کار و همت مضاعف به کارها و اجرای برنامه‌ها شتاب بخشیم. زندان‌ها وضعیت حساسی دارد که ضروری است در زمینه رفع چالش‌ها و رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری و توسعه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و کاهش آسیب در زندان‌ها گام برداریم.

وی با تاکید بر نظم و انضباط بیش از پیش افزود: نمی‌توانیم به کار و همت مضاعف اثربخش، بدون نظم و انضباط دست یابیم. مدیران با حضور مستمر در حوزه کاری در عملکرد مالی و اداری با ایجاد نظم الگوی سایر کارکنان باشند و تمام اقدامات خود را صادقانه و شفاف انجام دهند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر قانون‌مداری و قانون محوری گفت: سازمان زندان‌ها دارای قانون و آیین نامه مشخصی است و همه اجزا سازمان ملزم به حرکت دقیق بر اساس قانون، آیین‌نامه، دستورالعمل و بخشنامه‌های صادره هستند.

وی ادامه داد: آیت‌الله آملی لاریجانی بر این موضوع تاکید فراوان دارند به طوریکه پس از اتمام بررسی پیش نویس آیین‌نامه مرخصی‌ها موکدا توصیه نمودند که تحت هیچ شرایطی از سوی هیچ مقامی نباید خارج از چارچوب‌های تعیین شده در آیین نامه به زندانیان مرخصی اعطا شود.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به نقش منابع انسانی در پیشبرد اهداف سازمانی عنوان کرد: برای ارتقای وضعیت همکاران برنامه‌ریزی و تدابیر لازم برای پیشگیری از تخلفات اتخاذ شود. برخورد و تعامل با همکاران زیرمجموعه تعامل پدرانه و برادرانه همراه با تواضع و فروتنی البته با رعایت و فقط جایگاه جایگاه سازمانی باشد. قابل پذیرش نیست که رابطه مدیران با همکاران غیرمناسب و سرد باشد.

وی افزود: محور کار در زندان‌ها فعالیت‌های فرهنگی است لکن نباید این برنامه منحصر به زندان و زندانی باشد لازم است با توجه به نوع و حساسیت کار در زندان‌ها برای ارتقای وضعیت معنوی و تعالی فکری و روحی همکاران برنامه‌ریزی کنیم در این زمینه از اساتید اخلاق و علما حوزوی و دانشگاهی کمک بگیریم.

این مقام عالی قضایی تقویت و ارتقای بعد حفاظتی و امنیتی زندان‌ها را مهم توصیف کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای مقابله جدی با ورود موادمخدر به زندان‌ها کماکان جزو اولویت‌های بسیار مهم قرار دارد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با قرائت بندهایی از سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: در خصوص خیلی از بندهای فرمان 26 گانه مقام معظم رهبری در سازمان تلاش‌های بسیار خوبی شده است لکن این تلاش‌ها ناکافی است و باید با سرعت بیشتری استمرار یابد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.