×

صدور بیش از 25 هزار سند کاداستری در سال گذشته

صدور بیش از 25 هزار سند کاداستری در سال گذشته

اسدی گفت در سال 95 تعداد 25 هزار 987 برگ سند مالکیت کاداستری صادر و تحویل مالکین شده است

صدور-بیش-از-25-هزار-سند-کاداستری-در-سال-گذشته

 اسدی گفت: در سال 95 تعداد 25 هزار 987 برگ سند مالکیت کاداستری صادر و تحویل مالکین شده است.

سند کاداستراصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به میزان اسناد صادر شده در سال گذشته گفت: در سال 95 تعداد 25 هزار 987 برگ سند مالکیت کاداستری صادر و تحویل مالکین شده است.

وی ضمن با اهمیت دانستن طرح کاداستر و همچنین قانون جامع حدنگار اظهار کرد: این طرح از دو بعد دارای اهمیت است. یکی از لحاظ حقوق شهروندان و دیگری هم از لحاظ حقوق دولت و اراضی دولتی است.

این مقام مسئول گفت: سرعت و سهولت دسترسی به اطلاعات ملک، مستندسازی اطلاعات اراضی در رابطه با حقوق شهروندان، مستند قراردادن در محاکمات جهت نیل به احقاق حقوق عامه، افزایش امنیت حقوقی مالکان و آسان‌سازی معاملات ارضی از جمله مزایای این طرح در رابطه باحقوق شهروندان است.         

اسدی بیان کرد: همچنین از بین بردن زمینه‌های تصرف اراضی دولتی و ملی، ایجاد توسعه پایدار و امنیت ملی و زمینه‌سازی تاسیس نظام کارآمد و منصفان برای وصول مالیات اراضی و املاک از جمله مزایای این طرح در رابطه با دولت است.
                                 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی ادامه داد: از جمله اهداف کیفی طرح کاداستر می‌توان به بهره‌وری بهینه از نظام اطلاعات کاداستری در ارائه خدمات و اطلاعات کاداستری در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین توسعه علم و فناوری کاداستر، بومی کردن و کاربردی کردن آن اشاره کرد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.