×

تامین اجتماعی بخشنامه اصلاح احکام بازنشستگان پیش از موعد را ابلاغ کرد

تامین اجتماعی بخشنامه اصلاح احکام بازنشستگان پیش از موعد را ابلاغ کرد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز بخشنامه بند «ت» ماده 28 قانون برنامه ششم مبنی بر اصلاح احکام بازنشستگان پیش از موعد را به ادارات کل تامین اجتماعی ابلاغ کرد

تامین-اجتماعی-بخشنامه-اصلاح-احکام-بازنشستگان-پیش-از-موعد-را-ابلاغ-کرد وکیل 

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز بخشنامه بند «ت» ماده 28 قانون برنامه ششم مبنی بر اصلاح احکام بازنشستگان پیش از موعد را به ادارات کل تامین اجتماعی ابلاغ کرد.

«منصور دشستانی » نماینده بازنشستگان پیش از موعد در این باره به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی بند (ت) ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اینکه « دولت مکلف است سنوات ارفاقی را به‌عنوان سنوات خدمت قابل قبول تلقی و مطابق تبصره (2) قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 5/6/1386 توسط سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول و براساس میانگین دو سال آخر پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی از تاریخ بازنشستگی آنان اقدام کند. شرکتهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع تبصره (3) قانون مذکور نیز با استفاده از منابع خود مشمول این حکم می‌باشند» را برای اجرا به ادارات کل تامین اجتماعی ابلاغ کرد.

وی گفت: براساس تبصره این ماده « سهم صندوق‌های بازنشستگی بابت پرداخت حقوق بازنشستگی و نیز کسور بازنشستگی و یا حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما نسبت به سنوات ارفاقی از محل اعتبارات سالانه دستگاههای اجرائی مشمول تأمین و به صندوقهای مذکور پرداخت می‌شود.»

دشستانی به نمایندگی از بازنشستگان پیش از موعد سراسر کشور از تمام دست اندرکاران این امر به ویژه «سیدتقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای توجه به احقاق حقوق بازنشستگان که همواره مدنظر دولت یازدهم بوده است، قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، مسئولان سازمان تامین اجتماعی پیش از این به این گروه از بازنشستگان قول تمکین به قانون را داده بودند و امروز به وعده خود عمل کردند.

به استناد قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مورخ پنجم شهریور ماه سال 86 که 12هزار نفر از سازمان های دولتی و غیر دولتی از طریق سازمان تامین اجتماعی بازنشسته شدند، سازمان تامین اجتماعی مستمری آنان را بر اساس میانگین دو سال آخر سنوات خدمت محاسبه کرده بود در حالیکه سازمان بیمه تامین اجتماعی سنوات ارفاقی را بر اساس آخرین حقوق مشمول کسور بیمه دریافت کرده بود.

بنابر بند 'ت' ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه ، سازمان تامین اجتماعی موظف شده است مستمری بازنشستگان پیش ازموعد را بر اساس میانگین دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی از تاریخ بازنشستگی آنان محاسبه و پرداخت کند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.