×

غریب آبادی استقلال قوه قضاییه مهمترین تضمین برای اجرای عدالت است

غریب آبادی استقلال قوه قضاییه مهمترین تضمین برای اجرای عدالت است

هیات قضایی و حقوق بشری کشورمان در ادامه هفتمین دور از گفت‌وگوهای حقوق بشری دوجانبه ایران و سوئیس، عصر روز سه‌شنبه - 23 خرداد - با رئیس دادگاه اجباری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد

غریب-آبادی-استقلال-قوه-قضاییه-مهمترین-تضمین-برای-اجرای-عدالت-است

هیات قضایی و حقوق بشری کشورمان در ادامه هفتمین دور از گفت‌وگوهای حقوق بشری دوجانبه ایران و سوئیس، عصر روز سه‌شنبه - 23 خرداد - با رئیس دادگاه "اجباری" این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد حقوق بشر، در ابتدای این دیدار، رئیس دادگاه توضیحاتی را در خصوص ساختار، شرح وظایف، کارکرد و صلاحیت‌های این دادگاه ارائه نمود و هدف از تشکیل آن را نظارت بر دادستانی ها و اقدامات آنها در حوزه بازداشت و شیوه های تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات بیان نمود تا به حقوق شهروندی و حریم خصوصی متهمین، فراتر از قوانین لطمه‌ای وارد نشود.

در این دیدار، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی دبیر ستاد حقوق بشر و رییس هیات ایرانی نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص ساز و کار دادسراها و محاکم در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران به تشریح ساختار نظام قضایی و نقش آن در احیای حقوق عامه و اجرای عدالت، استقلال کامل قوه قضاییه و استقلال قضات پرداخت.

وی استقلال قوه قضاییه را مهمترین تضمین برای اجرای عدالت برشمرد و با اشاره به نظام مجازات ها در کشور در خصوص قانون محور بودن تمامی مجازات های صادره توسط قضات نیز مطالبی را مطرح کرد.

در بخش پایانی این دیدار نیز، قاضی حسینی توضیحاتی را در مورد حقوق متهم در چارچوب قوانین کیفری جمهوری اسلامی ارائه کرد که مورد استقبال واقع شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.