×

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد برنامه سنگین پلیس برای برخورد با مزاحمین نوامیس مردم در دو هفته آینده

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد برنامه سنگین پلیس برای برخورد با مزاحمین نوامیس مردم در دو هفته آینده

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد برنامه سنگین پلیس برای برخورد با مزاحمین نوامیس مردم در دو هفته آینده

فرمانده-انتظامی-تهران-بزرگ-خبر-داد-برنامه-سنگین-پلیس-برای-برخورد-با-مزاحمین-نوامیس-مردم-در-دو-هفته-آینده

خبرگزاری فارس: فرمان

ده انتظامی تهران بزرگ از اجرای برنامه‌ای مفصل و سنگین برای برخورد با مزاحمین خیابانی در دو هفته آینده خبر داد و گفت: براساس این طرح کسانی که به هر نحوی برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت کنند، شناسنامه‌دار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» سردار حسین ساجدی‌نیا در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورایاری‌های محلات تابع شهرداری منطقه 14 تهران که امروز در ساختمان ستاد بحران شهرداری منطقه 14 برگزار شد، اظهار داشت: طی بررسی‌هایی که انجام شده است به این نتیجه رسیده‌ایم که دغدغه مردم مرتبط با مرحله‌ایی است که در ارتباط با طرح امنیت اجتماعی اجرا خواهد شد که براین اساس ایجاد احساس امنیت برای مردم هدف پلیس است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی انتظامی طی 10 سال گذشته تاکنون به کاهش زمان حضور پلیس 110 در صحنه جرم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون با طرحی که اجرا کرده‌ایم در رابطه با 70 درصد از تماس‌های مردمی کمتر از 10 دقیقه و در ارتباط با مابقی آنها 10 تا 15 دقیقه زمان برای رسیدن به جرم صرف شده است که این رقم به طور میانگین به 7 تا 8 دقیقه کاهش یافته است.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه اجرای 9 مرحله طرح امنیت اجتماعی به طور کامل و هماهنگ در کلیه مناطق شهر تهران انجام خواهد شد، افزود: اولین مرحله این طرح را شروع کرده‌ایم و تا زمانی که در این مسئولیت باشیم برخورد با اراذل و اوباش و فروشندگان مواد مخدر و سارقان ادامه خواهد یافت.

اراذل و اوباش دست‌های خود را بالا برده‌اند

وی ادامه داد: در مرحله اول برخورد با اراذل و اوباش تعدادی از آنها شکار شده‌اند و در ارتباط با بقیه افراد نیز یک هفته به آنها مهلت داده‌ایم تا با ضمانت روحانیون، دبیران شورایاریها یا پایگاههای بسیج محلات به مراکز پلیس امنیت تهران مراجعه کرده و تعهد بدهند که این مهلت روز چهارشنبه به اتمام می‌رسد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد:‌ البته شرط پذیرش این افراد نیز این است که پرونده مفتوح در ارتباط با جرایم مختلف نداشته باشند و در همین مدت نیز بسیاری از آنها دست‌های خود را بالا برده‌اند.

ساجدی‌نیا از اجرای مرحله دوم برخورد با ارذال و اوباش از شنبه آینده خبر داد و تصریح کرد: این مرحله از طرح به ترتیب در سطح مناطق، سرکلانتری‌ها و کلانتری‌ها انجام خواهد شد؛ علاوه بر آن برخورد با سارقان تا حذف کامل آنها ادامه خواهد یافت و حتی اگر دستگاه قضایی آنها را آزاد کند برخورد پلیس با آنها ادامه خواهد داشت.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه از همکاری و تعامل مناسب میان دستگاه قضایی و پلیس خبر داد و گفت: برای اولین‌بار توسط دادستان تهران قاضی مستقل برای برخورد با مجرمین اختصاص یافته است تا با یک طرز تفکر واحد چند قاضی به صورت هماهنگ مسئولیت برخورد قضایی با این افراد را برعهده داشته باشند.

پاک‌سازی تمامی پارک‌ها از اراذل و اوباش تا یک ماه آینده

ساجدی‌نیا اظهار داشت: فعالیت پلیس پارک یکی از مراحل طرح 9 گانه امنیت اجتماعی است که با توجه به وجود بیش از هزار 400 پارک در سطح شهر تهران، تأمین امنیت مردم در 70 پارک با حضور مداوم پلیس و در مابقی با حضور گردشی پلیس انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: تمام پارک‌هایی که اراذل و اوباش در آنها حضور دارند تا یکماه آینده باید به طور کامل پاکسازی شوند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ لزوم مطالبه‌‌گری اعضای شورایاریها از پلیس را یادآور شد و افزود: در حوزه ارتباط با بسیج و شورایاریها در سطوح بالا اطلاعات‌گیری خوبی انجام شده است که براساس آن نیروهای بسیج کمک خوبی برای دستگیری سارقین به پلیس کرده‌اند.

پلیس نامحسوس برای برخورد با سرقت تشکیل شده است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه از نشان‌دار شدن سارقان مسئله‌دار خبر داد و گفت: این کار با هماهنگی دستگاه قضایی انجام می‌شود و براساس آن در زندان هیچ‌گونه مرخصی به این افراد داده نمی‌شود تا دست به تکرار جرم خود نزنند.

ساجدی‌نیا با اشاره به تشکیل پلیس نامحسوس برای برخورد با سارقان تصریح کرد: هدف از این طرح ایجاد امنیت بیشتر برای مردم است که براساس آن نیروهای پلیس نامحسوس برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی با حکم قضایی، کارت شناسایی و نشان مخصوص با سارقان برخورد می‌کنند.

وی افزود: شروع این طرح از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده است که براساس آن با گروهی از افراد که به قصد سرقت به نمایشگاه آمده بودند قبل از انجام هرگونه سرقتی برخورد و دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از برخورد با توزیع‌کنندگان سی‌دی‌های غیرمجاز در سطح شهر تهران از بعدازظهر امروز خبر داد و گفت: در این طرح 200 نقطه از شهر تهران شناسایی و در ساعات اولیه عملیات بیش از 113 هزار سی‌دی مبتذل نسخه اصلی به همراه دستگاههای تکثیر کشف و ضبط شده و نزدیک به 106 نفر نیز در این راستا دستگیر شده‌اند.
ساجدی‌نیا درباره سرقت سریالی مجسمه‌های تهران نیز گفت: تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد و در رابطه با قطع شدن موقتی جریان سرقت آنها نیز مراقبت‌های لازم در حال انجام است و به زودی اطلاعات خوبی به مردم ارائه می‌شود.

وی در پایان از پلمپ یکی از غرفه‌های ناشران خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل استفاده از عبارتی غیر از خلیج فارس خبر داد.

خاطرنشان می‌شود، در نشست مشترک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با شهردار و اعضای شورایاریهای محلات تابعه منطقه 14 تهران دبیران شورایاریها دیدگاهها و نظرات خود را در ارتباط با افزایش سطح امنیت مناطق و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ در میان گذاشتند و در پایان لوح سپاس توسط یکی از جانبازان به نمایندگی از دبیران شواریاریهای محلات منطقه 14 به سرکلانتر ششم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اهدا شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.