×

از فعالیت موسسات حقوقی بدون پروانه وکالت جلوگیری شود

از فعالیت موسسات حقوقی بدون پروانه وکالت جلوگیری شود

نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای استان کرمان گفت طی دو سه سال اخیر موسساتی به ثبت رسیدند که اعضای آنها وکیل دادگستری نیستند و مردم نباید به این موسسات اعتماد کنند زیرا نظارتی بر این مجموعه‌ها وجود ندارد

از-فعالیت-موسسات-حقوقی-بدون-پروانه-وکالت-جلوگیری-شود وکیل 

نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای استان کرمان گفت: طی دو سه سال اخیر موسساتی به ثبت رسیدند که اعضای آنها وکیل دادگستری نیستند و مردم نباید به این موسسات اعتماد کنند زیرا نظارتی بر این مجموعه‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، علی فیروزمند در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: هفته قوه قضاییه یادآور کسانی است که واقعا خدمت کردند و سمبل آزادی در ایران بودند.

وی در ادامه با اشاره به تعیین سهمیه آزمون وکالت سال جاری تصریح کرد: این ظرفیت طی نشست مشترک با رییس کل دادگستری و دادستان تعیین شد که نتیجه تعامل کانون با مرجع قضایی است.

فیروزمند افزود: طی دو سه سال اخیر موسساتی به ثبت رسیدند که اعضای آنها وکیل دادگستری نیستند و در ماده 55 قانون وکالت اشخاصی که دارای پروانه وکالت نیستند، از هرگونه مداخله در امر وکالت ممنوع هستند و حتی با عنوان مشاوره حقوقی هم نمی‌توانند کار کنند.

وی بیان کرد: در این راستا شکایات زیادی از سوی مردم به کانون وکلا می رسید و این مشکلات را به رییس کل دادگستری منعکس کردیم که با پیگیری رییس کل دادگستری، مصوب شده کارگروهی از کانون وکلا، مدیرکل ثبت و دادستان تشکیل و راهکاری برای حل مشکل موسسات حقوقی پیش بینی کنند.

نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: فعالیت این موسسات باب جرم زایی را پیش آورده و کیفر آن حبس از یک تا شش ماه است و مردم نباید به این موسسات اعتماد کنند؛ زیرا نظارتی بر این مجموعه ها وجود ندارد.

وی افزود: امیدواریم نتیجه جلسه کمیسیون که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد، این باشد که ثبت این موسسات به استعلام از کانون وکلا موکول شود و مشخص باشد که اعضای این موسسه عضو کانون هستند یا نه که در این صورت مردم می‌توانند با خیال راحت به آنها مراجعه کنند.

فیروزمند با بیان اینکه کانون وکلا آمادگی دارد قبل از مراجعه مردم، آنها را از صحت و سقم فعالیت این موسسات آگاه کند، تصریح کرد: آمادگی افزایش ظرفیت کانون وکلای استان را داریم به شرط اینکه ساز و کاری فراهم شود که از فعالیت موسسات حقوقی جلوگیری شود، در غیر این صورت افزایش ظرفیت در واقع افزایش تعداد وکلای بیکار خواهد بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.