×

موزه تخصصی زنان بزودی تاسیس می‌شود

موزه تخصصی زنان بزودی تاسیس می‌شود

موزه تخصصی زنان بزودی تاسیس می‌شود

موزه-تخصصی-زنان-بزودی-تاسیس-می‌شود وکیل 

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

موزه تخصصی زنان بزودی تأسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بزودی موزه تخصصی زنان با هدف نمایش تحول حضور زن در عرصه خانه و اجتماع در طول دوران تاریخ تمدن ایران تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «‌توانا»،‌ مریم مجتهدزاده در جمع خبرنگاران گفت:‌ در این موزه، حضور زن در پنج مرحله پیش از تاریخ،‌ بعد از تاریخ‌،‌ پس از اسلام، دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این موزه با همکاری و توجه اعضای شورای شهر تأسیس می‌شود، ‌اضافه کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته، با اعضای دائم مؤسس موزه تخصصی زنان و به ریاست،‌ رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد،‌ نمایندگانی از موزه ملی ایران، شورای شهر، شهرداری تهران، اداره کل موزه‌ها و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این جلسه حضور داشتند.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ کارگروهی تخصصی متشکل از کارشناسان متخصص وضعیت موزه‌های دنیا را بررسی می‌کنند که قرار است جلسات این کارگروه به صورت ماهانه برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر متولی اصلی موزه‌ها به شمار می‌روند، گفت: مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از همکاری با شورای شهر برای تأسیس چنین موزه‌ای استقبال کرده است و با توجه به اینکه فعالیت‌های ستادی این طرح بر عهده مرکز امور زنان است، فاز اجرای این طرح به شورای شهر سپرده می‌شود و امیدورایم همکاری با شورای شهر، منجر به ایجاد موزه‌ای ماندگار در حوزه زنان شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.