×

اجرایی شدن 35 درصد طرح کاداستر ، کلاسه بندی 24 میلیون اثر انگشت

اجرایی شدن 35 درصد طرح کاداستر ، کلاسه بندی 24 میلیون اثر انگشت

معاون قوه قضاییه گفت اجرای طرح کاداستر را یکی از موارد مهم در تکمیل زیرساخت‌های کشور دانست و بیان کرد در سال گذشته براساس برنامه ریزی‌ها باید 20 درصد این طرح اجرایی می شد که خوشبختانه از برنامه زمان بندی شده جلوتر هستیم به گونه ای که 35 درصد آن اجرایی شد

اجرایی-شدن-35-درصد-طرح-کاداستر-،-کلاسه-بندی-24-میلیون-اثر-انگشت وکیل 

معاون قوه قضاییه گفت: اجرای طرح کاداستر را یکی از موارد مهم در تکمیل زیرساخت‌های کشور دانست و بیان کرد: در سال گذشته براساس برنامه ریزی‌ها باید 20 درصد این طرح اجرایی می شد که خوشبختانه از برنامه زمان بندی شده جلوتر هستیم به گونه ای که 35 درصد آن اجرایی شد.

 احمد تویسرکانی پیش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم بهره‌برداری از ساختمان اداری ثبت اسناد و املاک منطقه دو شهرستان کرمان گفت: امروزه در برهه حساسی قرار داریم به طوری که مورد هجمه توطئه‌های عظیم استکبار جهانی و توطئه‌های بزرگی که کشور و جهان اسلام را تهدید می‌کند، قرار داریم و خدمتگزاران جمهوری اسلامی وظایف حساسی برعهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت در حوزه های مختلف، تصریح کرد: اگر منابع انسانی و منابع مالی را به درستی مدیریت کنیم، به آسانی با یک ارزیابی نه چندان پیچیده به سرعت ترقی خواهیم کرد و بسیاری از مشکلاتمان از بین خواهد رفت، ضمن آنکه رضایتمندی مردم را در بر خواهد داشت.

رییس سازمان ثبت اسناد و املادک کشور افزود: روزمرگی، عدم برنامه ریزی و همچنین ماندن برخی از برنامه‌ها و طرح‌ها روی کاغذ و اجرایی نشدن آنها، بخشی از مشکلاتی هستند که به آن دچار هستیم.

وی سازمان ثبت اسناد و املاک را یک سازمان پربروکراسی دانست و بیان کرد: در گذشته سازمان ثبت اسناد جزو چهار سازمان مشکل دار کشور بوده است، اما امروز با تلاش ها و با برنامه محوری ها و تحول اداری این مشکل رفع شده است.

معاون قوه قضاییه کوچک سازی، افزایش بهره وری و تحولات اداری از اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک نام برد و مطرح کرد: امروز باید اذعان کنیم بهره وری در اقتصاد چشمگیر نیست و با توجه به آنکه رشد اقتصادی که در چشم انداز 1400 تعیین شده است، بخشی از آن از محل افزایش بهره وری تامین می شود، به گونه ای که نیمی از توسعه کشور از محل بهره‌وری محقق خواهد شد.

وی افزود: اگر تامین سخت افزار و توسعه امکانات، منجر به افزایش خدمت رسانی و بهره وری نشود، نه تنها مفید نیست، بلکه مضر است.

تویسرکانی از افزایش بهره‌وری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سخن گفت و مطرح کرد: باتوجه به اینکه در منابع مالی هیچ تغییر نسبت به گذشته ایجاد نشده است، امروز با تحولاتی که در سازمان ثبت اسناد و املاک صورت گرفته، خروجی سازمان ثبت اسناد و املاک چندین برابر شده است.
 
وی اجرای طرح کاداستر را یکی از موارد مهم در تکمیل زیرساخت های کشور دانست و بیان کرد: در سال گذشته براساس برنامه ریزی ها باید 20 درصد این طرح اجرایی می شد که خوشبختانه از برنامه زمان بندی شده جلوتر هستیم به گونه ای که 35 درصد آن اجرایی شد.

معاون قوه قضاییه ادامه داد: در سال گذشته شبکه تحدید حدود ملی که در بیش از 100 کشور دنیا در دست اجرا است را ظرف یک سال اجرا کرده ایم و کار اجرایی این طرح در کشور آغاز شده است.

وی به وجود 7200 دفترخانه در کشور اشاره و عنوان کرد: با الکترونیکی کردن کارها در سازمان ثبت اسناد و املاک، 10 هزار نفر کاهش نیروی انسانی در این سازمان را در برداشته که نشان دهنده افزایش بهره وری است، ضمن آنکه از برخی تحلفات جلوگیری شده است.

تویسرکانی جعل هویت را یکی از مشکل اساسی کشور نامبرد، اظهار کرد: امروز با اقدامات انجام شده، زمینه جعل از بین رفت و در آینده شاهد آثار آن خواهیم بود.

وی به اقدامات انجام شده در  ثبت احوال پرداخت و بیان کرد: در کل کشور حدود 24 میلیون اثر انگشت کلاسه بندی شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به پیامدهای الکترونیکی کردن کارهای سازمان ثبت اسناد و املاک پرداخت و افزود: تا به امروز 30 میلیون مراجعه مردم به سازمان ثبت اسناد و املاک کاهش یافته است، شایان ذکر است که در سال 95 بیش از 68 میلیون خدمت به مردم در سازمان ثبت اسناد و املاک در کل کشور انجام داده ایم و این یکی از آثار افزایش بهره وری است.

وی از 10 میلیون مکاتبه بین دفترخانه ها و ادارات ثبت اسناد در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این مکاتبات به صورت اتوماسیون اداری بوده است و ضمن حذف مکاتبات دستی، سرعت و دقت کار افزایش یافته است.

معاون قوه قضاییه بیان کرد: با برنامه ریزی و تمرکز می توانیم کارهای بزرگ را انجام دهیم و اجازه ندهیم که بخشی از برنامه ها و طرح ها روی کاغذ بمانند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.