×

برگزاری همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

برگزاری همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری همایش هیات عمومی اتحادیه طی روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه جاری خبر داد

برگزاری-همایش-اتحادیه-سراسری-کانون-های-وکلای-دادگستری-ایران وکیل 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری همایش هیات عمومی اتحادیه طی روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهمن کشاورز دستور جلسه همایش را ارائه گزارش بازرسی و تصویب ترازنامه و تعرفه جدید حق الوکاله با این توضیح که حق الوکاله فعلی وکلا بر مبنای آخرین تعرفه ای که در سال 1385 تنظیم و تصویب شده، تعیین می شود، برشمرد و گفت: مواردی مانند افزایش حق عضویت اعضای کانون ها که موعد سه ساله آن منقضی شده و اینک موجبات قانونی برای افزایش وجود دارد و همچنین تجویز اطلاع رسانی و تبلیغات متعارف برای وکلای دادگستری که تا این زمان بطور مطلق ممنوع بوده، اما آخرین جلسه شورای اجرایی اسکودا تبلیغات و اطلاع رسانی متعارف را برای وکلای دادگستری مجاز دانسته و موضوع در همایش هیات عمومی هم برای اظهار نظر همه اعضای هیات های مدیره سراسر ایران مطرح خواهد شد نیز در همایش مورد توجه قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: در این همایش گزارش وضعیت قانون اصلاح قانون وکالت از جهات مختلف ارائه می‌شود که به نام تصمیم شورای محترم اجرایی اسکودا مقرر شده است که صرفا گزارش فشرده و مختصری از آنچه که واقع شده و در جریان است به هیات عمومی داده شود. متن تنظیمی کارگروه ویژه اتحادیه سراسری برای کانون های محترم ارسال شده، اما قرار نیست این متن در همایش بصورت ماده به ماده مطرح شود؛ زیرا پیش تر هیات عمومی اختیار کامل و وسیعی بطور مطلق به کارگروه ویژه برای تنظیم این متن داده بود و در چند مورد نیز این تفویض اختیار را تایید و تاکید کرده است.

کشاورز عنوان کرد: چالش‌های پیش‌روی کانون‌ها و هجماتی که با آن مواجه هستند که مواردی چند است که به هرحال باید کانون های وکلا در مورد آن بررسی و اظهار نظر کنند که در این همایش مطرح می شود. همچنین اصلاح اساسنامه اسکودا در همایش مطرح می شود. در شورای اجرایی این بحث مطرح شد که بدوا باید هیات عمومی لزوم اصلاح اساسنامه را احراز و تصویب کند و سپس شورای اجرایی وارد جزئیات اصلاح اساسنامه بشود و پس از تصویب آن آنرا در هیات عمومی مطرح نماید.

وی افزود: مطالب دیگری هم به موجب تصمیمات پیشین شورای اجرایی مقرر است که در صورت وجود دقت کافی در هیات عمومی مطرح شود که در صورتی که زمان اجازه دهد این اتفاق خواهد افتاد، البته موارد از نظر اهمیت در حالتی است که می تواند در تقدم های بعدی مطرح شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در پایان خاطرنشان کرد: برای شرکت در جلسه افتتاحیه، مسئولین و مقاماتی از قوای سه گانه نیز دعوت شده اند و میزبانی این همایش در این دوره طبق معمول با یکی از کانون های محترم است که در این مورد کانون محترم مرکز میزبانی را بر عهده دارد و به همین دلیل هم محل برگزاری تهران است. امیدواریم  برگزاری این همایش در حل مشکلات مربوط به حق دفاع مردم و مسائل مربوط به وکالت موثر باشد،

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.